Tee töö tähenduslikuks
Efektiivsus oli ja on kuningas ajal ning kohtades, mis töötavad üleeelmise sajandi teises pooles laialt levima hakanud industrialiseerimise ja standardiseerimise kontekstis. Ehk lihtsalt öeldes – tükitöö tehase tüüpi organisatsioonis. 21. sajandi majandus ja ka äri tegemine liigub aga kiirelt teadmuspõhise majanduse suunas, milles töötegijad, ka tehastes, pole enam kaugeltki piltlikult öeldes kraavikaevajad. Inimesed teevad erinevate eksperimentide ja uuringute järgi 1,3-2 korda tulemuslikumalt tööd, kui sel tööl on nende jaoks tähendus. Kuidas tähendust aidata luua? Näita inimestele, mida head nende töö tulemusena tekib – kutsu klient rääkima, näita piltlikult öeldes maja, mis töötajate abiga püsti pandi. Piisab, kui teed seda paar-kolm korda kuus 10-15 minutit. Tulemused võivad ka sind ennast üllatada.
Muuda areng regulaarseks
Lõpeta lootmine kord-kaks aastas peetavatele arenguvestlustele. Tee suhtlemine töötajatega regulaarseks – pane endale kalendrisse kohtumine üks kord kuus 15 minutit iga töötajaga. Ja mitte lihtsalt jutuajamised stiiis “kuidas sul läheb?”. Konkreetselt, milles te eesmärkidena kokku leppisite, kuidas nendega läheb, mis takistab, mis kaasa aitab. Ja konkreetsed eesmärgid tee mitte pikema aja kui 6 kuu peale, sellest pikema aja peale personaalsete eesmärkide seadmine on sagedasti pigem hiromantia.
Juhi töötajate ootusi
Olenevalt juhist ja ootustest ja meeskonnast, kohtudes kas siis eraldi või kõik koos, räägi selgelt ja konkreetselt, mida oma inimestelt sel poolaastal ootad. Mitte mida ootad üleüldse või 10 aasta pärast, vaid konkreetselt – milline on selle poolaasta Suur Siht ja mida sa oma inimestelt sihi poole liikumisel ootad. Erinevate uuringute järgi ei tea tublisti üle poolte inimeste, mida neilt tegelikult oodatakse. Rääkides efektiivsusest – selle võti pole mitte üha paremas kulude kokkuhoius, vaid ootuste juhtimises, suuremas selguses.
Küsi edasisidet
Oled sa oma meeskonnale ja selle tulemuslikkusele pidur või gaas? Ei tea? Aga küsi järgi. Saada oma töötajatele meil, kus palu neil vastata kolmele küsimusele:
- Mis on see, mida ma juhina teen hästi ja peaks rohkem tegema?
- Mis on see, mille tegemist ma juhina peaks vähendama või mille tegemise lõpetama?
- Mis on see, mida ma juhina veel ei tee, ent kindlasti peaksin tegema hakkama?
Lase inimestel tööd teha ja ära sega
Eelmise sajandi ühe suurima juhtimismõtleja Peter Druckeri arvates tegelevad juhid 80% oma ajast töötajate töö segamisega. Siia pole eriti midagi lisada. Kui ehk seda, et… võta rahulikult :-)