18.08.2023 Reede

Kelmid kasutavad inimeste petmiseks ära PPA broneerimissüsteemi

Kelmid on hakanud tegema inimeste nimele politsei- ja piirivalveameti (PPA) broneerimissüsteemis broneeringuid näiteks ID-kaardi taotlemiseks või ajutise kaitse saamiseks, et mõjuda helistatavale usaldusväärsena.

Eesti politsei ei helista inimestele ega teavita pangakontol toimuvatest kahtlastest tehingutest.
Eesti politsei ei helista inimestele ega teavita pangakontol toimuvatest kahtlastest tehingutest. Foto: pexels

Skeem näeb välja nii, et kelm helistab inimesele, tutvustab ennast politseinikuna ning teatab näiteks, et tema kontol toimuvad kahtlased tehingud või tema nimele on vormistatud laen. Usalduse tõstmiseks ning justkui ütluste andmiseks broneeritakse läbi PPA broneerimiskeskkonna aeg politsei juurde, misjärel saab inimene selle kohta ka oma e-postile kinnituse. 

„Kui sa saad sellise kõne, siis esmatähtis on see kohe katkestada ja petturitele mitte oma andmeid väljastada. Kui aga juba oled saanud meilile broneeringu kinnituse, mida sa ise teinud ei ole, palume see kindlasti broneering.politsei.ee lehe kaudu tühistada, et seda aega saaksid kasutada need, kes seda päriselt vajavad. Link broneeringu tühistamiseks on ka meilis kirjas,“ rääkis veebipolitseinik Anna-Liisa Kreitsman.

Eesti politsei ei helista inimestele ega teavita pangakontol toimuvatest kahtlastest tehingutest. Politsei ei tee veebikeskkonnas inimese nimele ise broneeringut. "Katkesta need kõned kohe, kui keegi väidab, et pangakontol toimub midagi kahtlast. Ära jaga oma isiklikke andmeid, nagu näiteks Smart-ID, ID-kaardi või Mobiil-ID PIN1 ja PIN2 koode teisega, ega sisesta neid koode oma seadmes teiste inimeste palvel," soovitab politsei. 

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255