Skeem näeb välja nii, et kelm helistab inimesele, tutvustab ennast politseinikuna ning teatab näiteks, et tema kontol toimuvad kahtlased tehingud või tema nimele on vormistatud laen. Usalduse tõstmiseks ning justkui ütluste andmiseks broneeritakse läbi PPA broneerimiskeskkonna aeg politsei juurde, misjärel saab inimene selle kohta ka oma e-postile kinnituse.
„Kui sa saad sellise kõne, siis esmatähtis on see kohe katkestada ja petturitele mitte oma andmeid väljastada. Kui aga juba oled saanud meilile broneeringu kinnituse, mida sa ise teinud ei ole, palume see kindlasti broneering.politsei.ee lehe kaudu tühistada, et seda aega saaksid kasutada need, kes seda päriselt vajavad. Link broneeringu tühistamiseks on ka meilis kirjas,“ rääkis veebipolitseinik Anna-Liisa Kreitsman.
Eesti politsei ei helista inimestele ega teavita pangakontol toimuvatest kahtlastest tehingutest. Politsei ei tee veebikeskkonnas inimese nimele ise broneeringut. "Katkesta need kõned kohe, kui keegi väidab, et pangakontol toimub midagi kahtlast. Ära jaga oma isiklikke andmeid, nagu näiteks Smart-ID, ID-kaardi või Mobiil-ID PIN1 ja PIN2 koode teisega, ega sisesta neid koode oma seadmes teiste inimeste palvel," soovitab politsei.