Kuigi mitmekülgne kultuuriprogramm annab Eestist hea pildi, peaksime me märksa rohkem rõhku panema strateegia väljatöötamisele, mis võimaldaks Eesti ettevõtjatel luua sisulisi ja jätkusuutlikke ärikontakte, kirjutas koda ettevõtlusminister Liisa Oviirile.
Koda heidab ette läbimõeldud strateegia puudumist eelmistel maailmanäitustel Milanos ja Pekingis, kus meil ei olnud äriliselt mõõdetavaid eesmärke. "Vaatamata positiivsele ja rohkele kajastusele ei olnud koostöö ettevõtjatega sisuline ega olnud suunatud jätkusuutlike kontaktide loomisele," kirjutab koda.
Koda seab kahtluse alla ka 2020. aastal toimuva Dubai maailmanäituse külastamise. Kui kogu osalus on üles ehitatud lihtsalt riigi näitamisele, millele kõik ülejäänud osalised peavad ise peale maksma ja missioonis kaasa lööma, ehkki see neile mingit professionaalset huvi ei paku ja kasu too, siis ei tasu minna, teatas koda.
"Kui see on aga üles ehitatud strateegiliselt, programmile ja koostöövõrgustike ehitamisele ja ka rahalisele toetamisele, siis kindlasti tasub osalemist tõsiselt kaaluda. Sel juhul oleks valmisolek olemas," lisas koda.
"Olukorras, kus põhirõhk on Dubai EXPO-l paviljoni ehitusel ja mingil määral kultuuriprogrammil, on eeldatav 10 miljoni eurone kulutus ehk liiga luksuslik. Kui selle taga on aga pikemaajalisem riiklik strateegia, mida viiakse ellu koostöös ettevõtlussektoriga, kultuuriorganisatsioonide ja riigiga, siis võib vastus olla pigem jah," märkis koda.
Kaubandus-tööstuskoda on varem öelnud, et ei toeta Eesti osalemist Dubai maailmanäitusel, sest see oleks asjatu raharaiskamine, mille asemel võiks vahendeid mõistlikumalt kasutada, vahendas BNS.