24.07.2020 Reede

Luminor hoiatab pangatöötajaid teesklevate petturite eest

Luminori teatel on viimastel nädalatel nii politsei kui ka pangad teatanud juhtumitest, kus inimesed saavad kõnesid petturitelt, kes üritavad pangatöötajaid teeseldes kätte saada nende andmeid, sealhulgas internetipanga juurdepääsu ja PIN-koode.

Petturid võivad helistada nii Eesti kui ka välismaa numbrilt.
Petturid võivad helistada nii Eesti kui ka välismaa numbrilt. Foto: pexels

"Koroonapandeemia tipphetkel kohanesid nii pangad kui ka inimesed tekkinud olukorraga ning üha rohkem hakati pakkuma erinevaid kaugteenuseid. Kahjuks nägime, et samas suunas liikusid ka petturid, kes hakkasid otsima erinevaid võimalusi, kuidas olukorrast kasu saada ja inimestelt raha välja petta," ütles Luminori finantskuritegevuse tõkestamise Eesti üksuse juht Kaarel Paabut pressiteates.

Teame näiteks juhtumeid, kus petturid on klientidele helistanud, esitlenud end pangatöötajana ning küsinud panga nimel mitmesuguseid internetipanka pääsemiseks vajalikke andmeid,

märkis ta.

Paabut lisas, et erinevalt silmast silma kohtumisest on telefonivestluse korral isikut palju keerulisem tõendada. "Seetõttu tuleb olla eriti hoolas ning tunda ära viisid, mis annavad mõista, et tegemist ei ole pangatöötajaga, vaid petturiga," rõhutas ta.

Paabut soovitab meeles pidada, et pank ei küsi kunagi oma kliendilt tema kontonumbrit ja maksekaardi andmeid – näiteks kaardinumbrit ja kaardi tagaküljel olevad CVC-koodi. Samuti ei küsita kliendilt internetipanga juurdepääsu paroole. "Kui olete saanud sellise kõne, siis ei ole kindlasti tegemist pangatöötajaga ning sellest tuleks koheselt teavitada panka ja politseid," nentis ta.

Samuti tuleks jälgida telefoninumbrit, millelt helistatakse. Petturid võivad helistada nii Eesti kui ka välismaa numbrilt, kuid kindlasti tuleb meeles pidada, et pangatöötaja ei helista kunagi välismaal registreeritud numbrilt.

Enamasti ei räägi petturid eesti keelt ning seetõttu kipuvad nad otsima vabandusi selles keeles mitterääkimiseks. Paabut rõhutas, et Eesti pangatöötaja ei keeldu kunagi suhtlemast kohalikus keeles. Samuti on petturite suhtlusviis tähelepanu äratav ja pealetükkiv.

Juhul kui te pole veendunud, et teile helistas pangatöötaja ning kahtlustate petturlust, siis katkestage kõne ning helistage ise panga ametlikule telefoninumbrile. Õiged telefoninumbrid leiate panga kodulehelt. Panga tegelikule töötajale olukorda selgitades saate teada, kas vastuvõetud kõne pärines tõesti pangast või oli tegemist pettuse katsega,

ütles Paabut.

Lisaks annab pangatöötaja informatsiooni, kuidas edasi tegutseda.

Juhul kui inimene on siiski pettuse ohvriks sattunud ning petturitele raha kandnud või kontolt on raha kadunud, siis tuleb sellest võimalikult kiiresti teavitada panka. "Parimal juhul on võimalik tehing ja edasised maksed peatada. Samuti tuleb panka teavitada, kui olete kaotanud oma pangakaardi või on sattunud see valedesse kätesse. Sellisel juhul tuleb kaart kohe internetipangas blokeerida või helistada selle tegemiseks panka," lisas Paabut.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255