Kontrollitud sõidukitest viiel oli mustrisügavus alla lubatu ehk vähem kui 1,6 mm, teatas politsei- ja piirivalveamet pressiteate vahendusel.
Kuigi naastrehvide kasutamine on alates 1. maist keelatud, olid hooajale mittevastavad rehvid 22 sõidukil ning leidus ka autojuhte, kes kasutasid korraga nii lamell- kui naastrehve või kulunud suve- ja ka talverehve.
Liiklusest eemaldati ka kolm juhtimisõiguseta ning üks narkojoobekahtlusega juht.
PPA juhtivkorrakaitseametnik Sirle Loigo sõnul ei teadvusta paljud juhid korralike rehvide olulisust. „Kulunud, hooajale sobimatud või vale rõhuga rehvid suurendavad õnnetusse sattumise riski märgatavalt,“ ütles ta.
Rehviliidu juhi Kaur Kuurme sõnul ei ole suverehvide osas olukord aastatega palju paranenud. “Autojuhid ei tähtsusta rehvide õiget kasutust ja head seisukorda piisavalt, kuigi liiklusohutuse tagamise seisukohalt on see ülioluline,” möönis Kuurme. Tema sõnul rikub suviste teeoludega naastrehvidega sõitmine liialt nii rehvi kui ka teid.
Teiste hulgas registreeriti mitmeid probleeme ka taksode rehvidega. “Kahel kontrollitud taksol olid all liialt väikese mustrijäägiga rehvid ning avastasime ka takso, mille ühel teljel olid suve- ja teisel naastrehvid. Sarnane probleem tuvastati veel üheksal sõidukil. Selliste rikkumiste hulk oli märkimisväärselt suur,” sõnas Kuurme ja meenutas, et mis tahes teljel tohib kasutada ainult üht tüüpi rehve.
Rehvimustri sügavuse kontroll peaks olema autoomanikule iga hooaja alguses loomulik tegevus. „Ka juhul kui rehvimustri sügavus jääb lubatud piiresse, tuleks rehvid siiski viie aasta tagant uute vastu vahetada, sest kummi omadused aja jooksul muutuvad,” lisas Kuurme. „Ala- või ülerõhuga rehvid mõjutavad auto juhitavust, pidurdusteekonda ja kütusekulu.“
1. maist on suve- või lamellrehvid kohustuslikud. Sõiduauto suverehvi jääksügavus peab olema vähemalt 1,6 mm. Uute rehvide soetamisele tasub mõelda, kui jääksügavus on 2 mm.