Tallinna abilinnapea Taavi Aasa sõnul kulub kavandatud tempos aktsiiside tõstmisel nelja aasta pärast pealinna ühistranspordi käigushoidmiseks kütusele vähemalt 2,4 miljonit eurot praegusest enam. "Juba järgmisel aastal tuleb linnaeelarvest ühistranspordile eraldada vähemalt 800 000 eurot enam, juhul kui arvestada kütuse maailmaturuhinna püsimisega praegusel tasemel," ütles Aas linnavalitsuse pressiteates.
"Nelja aastaga tõstavad riigi valitsuse plaanitud kütuse aktsiisi tõusud Tallinna Linnatranspordi AS-i kulusid kokku 2,4 miljoni euro võrra, seda juhul kui arvestada nafta hinna püsimisega praegusel madalal tasemel," lisas ta. "Tegelik hinnatõus saab olema kindlalt suurem, sest ilmselt naftabarreli hind praegusel madalal tasemel pikalt ei püsi," märkis Aas.
Aas rõhutas, et kütuseaktsiiside pealt pealinn riigilt midagi tagasi ei saa, pigem vastupidi – Tallinna ühistransport aitab riiki ülal pidada. "Juba praegu maksab Tallinna Linnatranspordi AS mootorikütuse eest aktsiisi näol riigikassase 4,4 miljonit eurot, teede ja tänavate korrashoiuks saab pealinn aga riigi käest toetust vaid 2,8 miljonit eurot."
Lisaks linnade dotatsioonidele doteeritakse Eesti bussiliine, liinironge ja praamiliiklust ka eelarvest. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi arvutuste kohaselt nõuab see riigilt miljon eurot aastas, mis nelja aasta pärast oleks juba 4 miljonit eurot. Praeguse dotatsioonide arvestamise korra järgi kasvataks aktsiiside ligikaudu 50-protsendiline tõus dotatsioone 2019. aastaks 10 protsendi võrra.