Pilootprojekti raames tehakse koostööd erinevate riigiasutuste vahel, luuakse teavitamis- ja nõustamiskeskuste teenuse mudel ja käivitatakse nõustamiskeskused Tallinnas ja Narvas. Ühtlasi avatakse spetsiaalne nõustamiskeskuste informatiivne veebileht, kust kolmandate riikide kodanikud saavad soovi korral ka e-nõustamist. Veebilehe sisu hakatakse tootma eesti, inglise ja vene keeles.
“Nõustamiskeskus on nagu terviklik kompententsikeskus. Nõustamisteenusega pakutakse infot tööhõive, hariduse, sotsiaalsete teenuste, õigusabi, sotsiaalhoolekande, tervishoiu, riiklike toetuste, keeleõppe, kohanemiskursuste, kodakondsuse taotlemise võimaluste ja muu vajaliku kohta,” selgitas MISA kodanikuhariduse ja rände üksuse koordinaator Ruslan Prohhorenko.
“Projekti käigus töötatakse välja ka nõustamiskeskuse kontseptsioon, nii öelda terviklik disain. Peamine on aga, et pilootprojekti käigus lähtutaks maksimaalselt sihtgrupi vajadustest. Meie huvi on, et nõustamiskeskused oleksid jätkusuutlikud ja suudaksid tulevikus end ise majandada,” lisas Prohhorenko.
Uudsete nõustamiskeskuste rolliks saab olema ka Eesti avaliku sektori, sealhulgas nii üleriigiliste asutuste kui ka kohalike omavalitsuste nõustamine, et parandada riigi võimekust Euroopa kolmandate riikide kodanikele teenuste pakkumisel.
Projekti “Teavitamis- ja nõustamiskeskuste piloteerimine“ toetati MISA projektikonkursi „Teavitamis- ja nõustamisteenus kolmandate riikide kodanikele“ raames kokku 139 050 euroga. Projekti rahastatakse Euroopa Kolmandate Riikide Kodanike Integreerimise Fondist ja Kultuuriministeeriumi kaudu riigieelarvest ”Eesti lõimumiskava 2008-2013” raames.