02-05-2013 (33)
Tööinspektsiooni kevadhooaja koolitused toimuvad märtsi teisest poolest mai lõpuni ning esimesed registreerumised avatakse märtsi alguses.
-
Töökeskkonnaspetsialistide koolitus on mõeldud ettevõtete töökeskkonnaspetsialistidele. Koolituse lõpetamise ja sellekohase tunnistuse saamise tingimuseks on koolitusel osalemine vähemalt kuuel õppepäeval, viie kodutöö ja eksami (valikvastustega test) sooritamine e-õppe keskkonnas. Õppekava:
-
Väikeettevõtete esindajate koolitus on mõeldud kuni 50 töötajaga ettevõtete esindajatele, kes täidavad töökeskkonnaspetsialisti kohustusi (juhatuse liige, asutuse juhataja/direktor, tööandja määratud töökeskkonnaspetsialist). Koolituse lõpetamise ja sellekohase tunnistuse saamise tingimuseks on koolitusel osalemine vähemalt kahel õppepäeval ja eksami (valikvastustega test) sooritamine e-õppe keskkonnas. Õppekava:
Either scripts and active content are not permitted to run or Adobe Flash Player version 9.0.0 or greater is not installed.
Get Adobe Flash Player-
Töökeskkonnaspetsialistide koolituse valikmoodulid on mõeldud kogemustega töökeskkonnaspetsialistidele. Koolituse eesmärgiks on anda tööks vajalikke täiendavaid teadmisi ja oskusi spetsiifilisel töökeskkonnaalasel teemal (nt 2013. aastal "Sisekliima, tööõnnetus ja kutsehaigus. Nende tekkepõhjused, ennetamine, tagajärjed, uurimine"). Koolituse lõpetamise ja sellekohase tunnistuse saamise tingimusteks on ühepäevasel koolitusel täies mahus osalemine. Õppekava:
Either scripts and active content are not permitted to run or Adobe Flash Player version 9.0.0 or greater is not installed.
Get Adobe Flash PlayerKoolitustele registreerimise leht avati märtsis siin.
Maksu- ja Tolliameti koostatud tabelis on nähtavad omavalitsusüksustes kehtivad maamaksumäärad.
Selgituseks:
a) maamaksumäär väljendatakse protsendina maa maksustamishinnast;
b) kui maamaksumäärad on kehtestatud diferentseeritult maa hinnatsoonide lõikes, siis kajastatakse erinevad maksumäärad eraldi ridadel.
Omavalitsusüksuse kood | Omavalitsusüksuse nimetus | Ühtne maksumäär | Põllumajandussaaduste tootmiseks kasutusel oleva haritava maa ja loodusliku rohumaa maksumäär (%) |
105 | Abja vald | 2,5 | 2 |
112 | Aegviidu vald | 2,4 | 1 |
117 | Ahja vald | 2,4 | 1 |
122 | Alajõe vald | 2,5 | 2 |
126 | Alatskivi vald | 2,1 | 1,5 |
129 | Albu vald | 2,4 | 1,8 |
134 | Ambla vald | 2,5 | 2 |
140 | Anija vald | 2,4 | 1 |
143 | Antsla vald | 1,8 | 1,8 |
149 | Are vald | 2,3 | 1,8 |
149 | Are vald | 2,5 | 1,8 |
154 | Aseri vald | 2 | 1,5 |
159 | Audru vald | 1,9 | 1 |
164 | Avinurme vald | 1,8 | 1,8 |
170 | Elva linn | 2,5 | 0,7 |
175 | Emmaste vald | 1,1 | 1,1 |
175 | Emmaste vald | 2,2 | 1,3 |
181 | Haanja vald | 2 | 2 |
183 | Haapsalu linn | 2,5 | 2,5 |
185 | Haaslava vald | 1,5 | 0,7 |
188 | Halinga vald | 2 | 2 |
190 | Haljala vald | 2,5 | 1,2 |
192 | Halliste vald | 2,5 | 2 |
195 | Hanila vald | 2,3 | 1,8 |
198 | Harku vald | 2 | 1 |
198 | Harku vald | 2,5 | 2 |
203 | Helme vald | 2,5 | 1,3 |
208 | Hummuli vald | 2,4 | 1,2 |
213 | Häädemeeste vald | 2,5 | 2 |
224 | Iisaku vald | 2,5 | 2 |
229 | Illuka vald | 1,5 | 1 |
234 | Imavere vald | 2,5 | 2 |
240 | Juuru vald | 2,2 | 1,5 |
245 | Jõelähtme vald | 2,5 | 2 |
245 | Jõelähtme vald | 1 | 2 |
248 | Jõgeva vald | 2,5 | 1,2 |
248 | Jõgeva vald | 2 | 1,2 |
249 | Jõgeva linn | 2,5 | 0 |
251 | Jõhvi vald | 2 | 2 |
251 | Jõhvi vald | 2,5 | 0 |
257 | Järva-Jaani vald | 2,4 | 1,5 |
260 | Järvakandi vald | 2,5 | 2 |
270 | Kaarma vald | 2 | 2 |
272 | Kadrina vald | 2,1 | 1,5 |
277 | Kaiu vald | 2,2 | 1,6 |
279 | Kallaste linn | 1,6 | 1,6 |
282 | Kambja vald | 1,5 | 1,5 |
285 | Kanepi vald | 2,5 | 1,4 |
288 | Kareda vald | 2,5 | 2 |
289 | Karula vald | 2 | 2 |
289 | Karula vald | 2 | 1 |
292 | Kehtna vald | 2,5 | 1,7 |
295 | Keila vald | 2,5 | 0,5 |
295 | Keila vald | 2,5 | 2 |
296 | Keila linn | 2,5 | 2 |
297 | Kernu vald | 2,5 | 2 |
301 | Kihelkonna vald | 1,2 | 1,2 |
301 | Kihelkonna vald | 2 | 1,3 |
303 | Kihnu vald | 2,5 | 2 |
304 | Kiili vald | 2,5 | 2 |
309 | Kiviõli linn | 1,8 | 2 |
314 | Koeru vald | 2,5 | 1,3 |
317 | Kohila vald | 2,4 | 1,7 |
320 | Kohtla vald | 2,5 | 2 |
322 | Kohtla-Järve linn | 2,5 | 2 |
323 | Kohtla-Nõmme vald | 2 | |
325 | Koigi vald | 2,5 | 2 |
328 | Kolga-Jaani vald | 2,5 | 2 |
331 | Konguta vald | 1,6 | 1 |
334 | Koonga vald | 2,5 | 1,7 |
337 | Kose vald | 2,5 | 2 |
342 | Kullamaa vald | 1,8 | 0,7 |
345 | Kunda linn | 2,5 | |
349 | Kuressaare linn | 2 | 2 |
353 | Kuusalu vald | 2,5 | 2 |
353 | Kuusalu vald | 1,8 | 1 |
353 | Kuusalu vald | 1,2 | 1 |
354 | Kõlleste vald | 2,3 | 1 |
357 | Kõo vald | 2,5 | 2 |
360 | Kõpu vald | 2,5 | 1 |
363 | Kõue vald | 2,5 | 2 |
368 | Käina vald | 2,5 | 2 |
371 | Kärdla linn | 2,5 | 0 |
373 | Kärla vald | 2,3 | 1,5 |
375 | Käru vald | 2,3 | 1,5 |
381 | Laekvere vald | 2,5 | 2 |
383 | Laeva vald | 2,5 | 1,1 |
385 | Laheda vald | 2,5 | 2 |
386 | Laimjala vald | 2,5 | 2 |
386 | Laimjala vald | 1,5 | 1,5 |
389 | Lasva vald | 2 | 1 |
392 | Kõrgessaare vald | 1,5 | 1,5 |
392 | Kõrgessaare vald | 2,5 | 1,5 |
395 | Lavassaare vald | 2 | 1 |
403 | Leisi vald | 1 | 1 |
403 | Leisi vald | 2,5 | 2 |
411 | Lihula vald | 2 | 2 |
411 | Lihula vald | 2,5 | 2 |
420 | Lohusuu vald | 2,5 | 1 |
424 | Loksa linn | 2,5 | 0 |
432 | Luunja vald | 1,5 | 0,5 |
437 | Lüganuse vald | 2,5 | 2 |
440 | Lümanda vald | 1,4 | 1,4 |
440 | Lümanda vald | 2,4 | 1,4 |
446 | Maardu linn | 2,5 | 0,1 |
449 | Maidla vald | 2,5 | 2 |
452 | Martna vald | 2,5 | 2 |
454 | Meeksi vald | 2 | 1,4 |
460 | Meremäe vald | 2,5 | 2 |
465 | Mikitamäe vald | 2 | 1,5 |
468 | Misso vald | 2 | 1,4 |
473 | Mooste vald | 2 | 0,7 |
478 | Muhu vald | 1 | 1 |
478 | Muhu vald | 1,1 | 1,1 |
478 | Muhu vald | 2 | 2 |
478 | Muhu vald | 1,2 | 1,2 |
483 | Mustjala vald | 0,8 | 0,8 |
483 | Mustjala vald | 2,4 | 2 |
485 | Mustvee linn | 2,5 | 0 |
490 | Mõisaküla linn | 2 | 2 |
493 | Mõniste vald | 2,5 | 2 |
498 | Mäetaguse vald | 2 | 1 |
501 | Mäksa vald | 2 | 1,5 |
504 | Märjamaa vald | 2,3 | 1,5 |
511 | Narva linn | 2,5 | 0 |
511 | Narva linn | 2 | 0 |
511 | Narva linn | 0,8 | 0 |
513 | Narva-Jõesuu linn | 2,5 | 0 |
518 | Nissi vald | 2,5 | 2 |
520 | Noarootsi vald | 2,5 | 1,5 |
520 | Noarootsi vald | 1,7 | 1,5 |
528 | Nõo vald | 2,3 | 1,8 |
531 | Nõva vald | 2,5 | 2 |
547 | Orava vald | 2,5 | 0,5 |
550 | Orissaare vald | 1,3 | 1,3 |
550 | Orissaare vald | 1,4 | 1,4 |
550 | Orissaare vald | 2,4 | 1,7 |
550 | Orissaare vald | 2,4 | 2 |
552 | Oru vald | 2,5 | 2 |
562 | Padise vald | 1 | 1 |
562 | Padise vald | 2,5 | 1 |
565 | Paide vald | 2 | 0,5 |
566 | Paide linn | 2,5 | 0 |
568 | Paikuse vald | 1,5 | 1 |
568 | Paikuse vald | 2,5 | 1 |
570 | Paistu vald | 2,5 | 2 |
573 | Pajusi vald | 2,3 | 1,3 |
576 | Pala vald | 2 | 1,5 |
576 | Pala vald | 2,5 | 1,5 |
576 | Pala vald | 1,6 | 1,5 |
578 | Palamuse vald | 2,5 | 1,8 |
580 | Paldiski linn | 2,5 | 2 |
582 | Palupera vald | 2,3 | 1,5 |
587 | Peipsiääre vald | 2,5 | 2 |
592 | Pihtla vald | 1 | 1 |
592 | Pihtla vald | 2 | 2 |
600 | Karksi vald | 2,4 | 1 |
605 | Puhja vald | 1,8 | 1 |
608 | Puka vald | 2 | 1 |
611 | Puurmani vald | 2 | 1 |
613 | Põdrala vald | 2,5 | 1,3 |
616 | Põltsamaa vald | 2,4 | 1 |
617 | Põltsamaa linn | 2,5 | 2 |
619 | Põlva vald | 2,5 | 2 |
620 | Põlva linn | 2 | 1 |
625 | Pärnu linn | 0,7 | 0 |
625 | Pärnu linn | 2,5 | 0 |
625 | Pärnu linn | 1,8 | 0 |
625 | Pärnu linn | 1,7 | 0 |
625 | Pärnu linn | 1,6 | 0 |
625 | Pärnu linn | 1,5 | 0 |
625 | Pärnu linn | 1,4 | 0 |
625 | Pärnu linn | 1,3 | 0 |
625 | Pärnu linn | 1,2 | 0 |
625 | Pärnu linn | 1,1 | 0 |
625 | Pärnu linn | 1 | 0 |
625 | Pärnu linn | 0,9 | 0 |
625 | Pärnu linn | 0,8 | 0 |
629 | Pärsti vald | 2,5 | 2 |
634 | Pöide vald | 1,5 | 1,5 |
634 | Pöide vald | 2,5 | 2 |
636 | Otepää vald | 2,5 | 2 |
639 | Pühalepa vald | 2,5 | 2 |
645 | Püssi linn | 2 | 1 |
651 | Raasiku vald | 2 | 1,4 |
653 | Rae vald | 2,5 | 2 |
654 | Raikküla vald | 2,5 | 1,75 |
657 | Kasepää vald | 2,2 | 1,5 |
657 | Kasepää vald | 2,5 | 1,5 |
657 | Kasepää vald | 1,5 | |
660 | Rakke vald | 2 | 1 |
662 | Rakvere vald | 2,2 | 1,6 |
663 | Rakvere linn | 1,5 | 0 |
666 | Rannu vald | 1,8 | 1,5 |
669 | Rapla vald | 1,6 | 1 |
674 | Ridala vald | 2,5 | 1,5 |
680 | Risti vald | 2,3 | 1,3 |
684 | Roosna-Alliku vald | 2,5 | 2 |
689 | Ruhnu vald | 2,5 | 2 |
694 | Rõngu vald | 2 | 1 |
697 | Rõuge vald | 2,5 | 2 |
702 | Rägavere vald | 2,4 | 1,5 |
707 | Räpina vald | 1,6 | 0,9 |
707 | Räpina vald | 1 | 1 |
710 | Saarde vald | 2,4 | 1,5 |
713 | Saare vald | 2,5 | 2 |
715 | Saarepeedi vald | 2,5 | 2 |
718 | Saku vald | 1,9 | 1,1 |
721 | Salme vald | 1 | 1 |
721 | Salme vald | 2,4 | 2 |
724 | Sangaste vald | 2,5 | 2 |
727 | Saue vald | 2,5 | 0,5 |
727 | Saue vald | 2 | 0,5 |
727 | Saue vald | 1,1 | 0,5 |
728 | Saue linn | 2,5 | 2 |
730 | Sauga vald | 1,8 | 1,2 |
730 | Sauga vald | 2,5 | 1,2 |
735 | Sillamäe linn | 2,5 | 0 |
735 | Sillamäe linn | 1,4 | 0 |
735 | Sillamäe linn | 2,3 | 0 |
741 | Sindi linn | 1,7 | 0 |
751 | Sonda vald | 2,5 | 2 |
756 | Surju vald | 2,5 | 1 |
758 | Suure-Jaani vald | 2,5 | 2 |
767 | Sõmerpalu vald | 2 | 1 |
770 | Sõmeru vald | 1,8 | 1 |
773 | Tabivere vald | 2,2 | 1,7 |
776 | Taebla vald | 2,5 | 2 |
779 | Taheva vald | 2,5 | 2 |
784 | Tallinn | 2,5 | 0 |
786 | Tamsalu vald | 1,3 | 1,3 |
786 | Tamsalu vald | 2,5 | 1 |
790 | Tapa vald | 2,5 | 1,4 |
790 | Tapa vald | 2 | 0 |
794 | Tartu vald | 1,2 | 0,7 |
795 | Tartu linn | 1 | 0 |
797 | Tarvastu vald | 2,5 | 2 |
802 | Toila vald | 2,5 | 2 |
805 | Tootsi vald | 1,3 | 0 |
805 | Tootsi vald | 2 | 0 |
807 | Torgu vald | 2,3 | 2 |
807 | Torgu vald | 1,5 | 1,5 |
808 | Tori vald | 1,9 | 1 |
810 | Torma vald | 2,5 | 1,8 |
815 | Tudulinna vald | 2,5 | 2 |
820 | Tõlliste vald | 1,5 | 1 |
823 | Tõrva linn | 2 | 0 |
826 | Tõstamaa vald | 2,2 | 1 |
831 | Tähtvere vald | 2,5 | 1 |
835 | Türi vald | 2,5 | 2 |
843 | Urvaste vald | 2,5 | 2 |
848 | Tahkuranna vald | 2 | 1,5 |
851 | Vaivara vald | 2,5 | 1,5 |
854 | Valga linn | 1,7 | 0 |
856 | Valgjärve vald | 2,3 | 1 |
858 | Valjala vald | 2 | 1,8 |
858 | Valjala vald | 2,5 | 2 |
858 | Valjala vald | 1,5 | 1,2 |
861 | Vara vald | 2,5 | 2 |
863 | Varbla vald | 1,9 | 1,7 |
863 | Varbla vald | 2,4 | 1,7 |
865 | Varstu vald | 2,5 | 1,5 |
868 | Vasalemma vald | 1,8 | 1 |
872 | Vastse-Kuuste vald | 2,5 | 2 |
874 | Vastseliina vald | 2,1 | 1,3 |
879 | Veriora vald | 2,5 | 1 |
884 | Vigala vald | 2,5 | 2 |
887 | Vihula vald | 2,5 | 2 |
890 | Viimsi vald | 1,9 | 1,9 |
890 | Viimsi vald | 2,5 | 2 |
892 | Viiratsi vald | 2,5 | 2 |
897 | Viljandi linn | 2 | 1,8 |
900 | Vinni vald | 2,4 | 1,4 |
902 | Viru-Nigula vald | 2,2 | 0 |
902 | Viru-Nigula vald | 2,2 | 1,7 |
907 | Vormsi vald | 2,5 | 2 |
912 | Võhma linn | 2,5 | 0 |
915 | Võnnu vald | 2 | 1,2 |
918 | Võru vald | 1,7 | 1 |
919 | Võru linn | 1,4 | 0 |
926 | Väike-Maarja vald | 2 | 1,2 |
929 | Vändra vald | 2 | 2 |
931 | Vändra alevi vald | 2,5 | 0 |
934 | Värska vald | 2,5 | 2 |
937 | Väätsa vald | 2 | 1,2 |
943 | Õru vald | 2,2 | 1 |
949 | Ülenurme vald | 2 | 0,6 |
Eesti e-aruandluskeskkond valiti kümnendi maailma parimaks
Kirjutas Ruper26. veebruaril tunnistati United Nations World Summit Award on the Information Society +10 konkursil Justiitsministeeriumi Registrite ja Infosüsteemide Keskuse loodud majandusaasta aruannete elektroonilise esitamise keskkond viimase kümne aasta maailma parimaks e-riigi lahenduseks, teatas Justiitsministeerium.
Justiitsminister Hanno Pevkuri sõnul on iga tunnustus Eesti e-lahendustele märk sellest, et tehtud otsused ja võetud suunad on õiged. „Samas võiksime tunnustust saades alati ka hetkeks mõelda, et muu maailm on tunnustanud ja esile tõstnud seda, mida me ise täna peame juba iseenesest mõistetavaks ning seetõttu ei oska võib-olla ka piisavalt väärtustada. Usun, et selline rahvusvaheline tunnustus annab registrite ja infosüsteemide keskuse töötajatele täiendavat motivatsiooni uute lahenduste käivitamisel ning loodetavasti saavad ka uued lahendused eeskujuks kogu maailmale,“ sõnas minister.
„Majandusaasta aruannete elektroonilise esitamise keskkond ehk e-aruandluskeskkond on kindlasti kõige edukam e-aruandluse projekt maailmas ja selle edu tugineb peamiselt eelarvamusteta kasutajatele, laiaulatuslikule internetikasutusele ja IT-ekspertide innovaatilisele mõtlemisele,“ kommenteeris auhinnatud projekti Registrite ja Infosüsteemide Keskuse direktor Mehis Sihvart.
Ettevõtjaportaali e-aruandluskeskkond annab ettevõtjatele võimaluse esitada oma majandusaasta aruanne äriregistrile elektrooniliselt. Tänaseks kasutab loodud keskkonda 99% (137 000) Eestis registreeritud ettevõtet. Loodud lahendus muudab andmete täitmise ja registrile esitamise märkimisväärselt mugavamaks, näiteks vorm on juba osaliselt eeltäidetud, vajadusel saab andmeid laadida otse ettevõtte raamatupidamistarkvarast ning aruanne allkirjastatakse juhatuse poolt elektrooniliselt. Elektroonilise aruandluse projekt sai teoks tänu Euroopa Liidu Struktuurfondide toetusele.
E-aruandluskeskkond valiti Eesti parimaks e-teenuseks e-valitsemise kategoorias juba 2011. aastal. Eesti parima e-teenuse konkursi korraldab Riigi Infosüsteemi Amet (RIA) iga kahe aasta tagant.
Veebruari lõpus toimus maksejõuetuse ümarlaud, kus Maksu- ja Tolliameti, Justiitsministeeriumi, kohtute ja pankrotihaldurite esindajad arutasid võimalusi võidelda pahatahtlike võlgnikega ning muuta pankrotiprotsess kiiremaks ja tõhusamaks.
Maksuhalduri teatel olid ümarlaual peamisteks teemadeks riigi roll võlausaldajana pankrotimenetlustes, menetluskvaliteedi tõstmine ning probleemid seoses ettevõtlus- ja ärikeelu kohaldamisega ning praktikas rakendamisega.
Maksu- ja Tolliameti tulude osakonna juhataja Triin Raaperi sõnul põhjustavad turul ebaausat konkurentsi peamiselt 1300 füüsilist isikut, kes tekitavad korduvate äriühingute mahajätmise kaudu järjepidevalt maksuvõlga.
„Samuti on probleemiks äriühingud, mis on kohustatud kohe pankrotiavalduse esitama, kuid ei tee seda, tegutsedes edasi maksejõuetus olukorras. Selliseid ettevõtteid on meie andmetel üle 160 ja nende maksuvõlg kokku on 15,8 miljonit eurot,“ selgitas Raaper.
Just selliste isikute tegevuse tõkestamiseks ongi maksuhalduril käesoleval aastal plaanis esitada kohtusse pankrotiavaldusi, kuna kahjumliku tegevusega tekitatakse turul ebaausat konkurentsi.
Lisaks leiti ümarlaual veel mitmeid edasisi koostöö kohti, millest olulisemana võib välja tuua sisulise töö ärikeelu võimalike alternatiivsete lahenduste väljatöötamisel.
Varasemate perioodide näidisaruannetega ning raamatupidajale vajalike kinnituskirjade ja kontroll-lehtede näidistega saate tutvuda siin.
Eesti miinimumpalk kuulub Euroopa Liidu (EL) riikide hulgas madalamate hulka, tänavu jaanuaris oli Eesti 320-eurosest miinimumpalgast madalam Rumeenia, Bulgaaria, Läti, Leedu ja Tšehhi miinimumpalk, selgub Eurostati andmetest.
Võrdluses, mis ei võta arvesse tulumaksude ega sotsiaalmaksude erinevusi, oli EL-i madalaim miinimumpalk Rumeenias, kus see oli 157 eurot kuus, kuid sellele üsna lähedale jäi Bulgaaria 159 euroga. Läti miinimumpalk oli samal ajal 287 eurot, Leedus 290 eurot ja Tšehhis 312 eurot.
Kõrgeim miinimumpalk oli jaanuaris Luksemburgis, kus see ulatus 1874 euroni, järgnesid Belgia 1502 euro ja Holland 1469 euroga. Esimese kuue hulka mahtusid ka Iirimaa miinimumpalk 1462 euroga, Prantsusmaa miinimumpalk 1430 euroga ja Suurbritannia miinimumpalk 1264 euroga.
Kõrgeim miinimumpalk suhtena tööstuse, ehituse ja teenuste sektorite keskmisse brutopalka oli EL-i liikmesriikidest Kreekas, kus see ulatus 50%-ni, järgnes Sloveenia 49%-ga. Eesti miinimumpalk oli selles võrdluses EL-is altpoolt teine, jäädes 33,8 %-le. Madalam oli ainult Tšehhi miinimumpalk 32,5%-ga. Läti miinimumpalk moodustas 45,1% arvestatud sektorite keskmisest ja Leedu miinimumpalk 41,1%.
Kõigis Euroopa riikides ei ole seadusega määratud miinimumpalka. Miinimumpalgata maade hulka kuuluvad kõik Põhjamaad – Soome, Rootsi, Taani, Norra ja Island – ning lisaks neile ka Saksamaa, Itaalia, Austria ja Šveits.
Eesti ettevõtetes, asutustes ja organisatsioonides oli 2012. aasta IV kvartalis 6500 vaba ametikohta ning nende arv kasvas varasema aasta sama ajaga võrreldes 4,3%.
Vabade ametikohtade määr oli IV kvartalis 1,3%. Vabade ametikohtade määr on vabade ametikohtade osatähtsus ametikohtade koguarvus (hõivatud ja vabade ametikohtade summa).
Kõige kõrgem vabade ametikohtade määr oli muudes teenindavates tegevustes (pesumajad, keemiline puhastus, iluteenindus ja nii edasi) (2,8%) ning kõige madalam mäetööstuse tegevusalal (0,7%), teatab Statistikaamet.
2011. aasta IV kvartaliga võrreldes tõusis vabade ametikohtade määr kõige kiiremini muudes teenindavates tegevustes (1,8 protsendipunkti).
Suurim vabade ametikohtade arvu kasv oli finants- ja kindlustustegevuses, kus vabu ametikohti oli 2011. aasta IV kvartaliga võrreldes 1,5 korda rohkem.
Vabadest ametikohtadest 28% oli avalikus sektoris ja 72% erasektoris. Avalikus sektoris oli vabade ametikohtade määr 1,2% ja erasektoris 1,3%. Avaliku sektori alla kuuluvad ka riigi ja kohaliku omavalitsuse omanduses olevad äriühingud.
Pankrotistunud firmadest on rekordiliselt paljud varatud
Kirjutas RuperVaratute ettevõtete osatähtsus pankrotistunud ettevõtete seas tõusis 2012. aastal rekordilise 70,5%-ni. Kahel eelneval aastal olid vastavad näitajad 62% ja 49%.
Eestis kuulutati möödunud aastal välja 495 äriühingu maksejõuetus, sellest 349 juhul pankrotti välja ei kuulutatud ning pankrotimenetlus rauges. Mullu pankrotistus iga 331. ettevõte ehk 0,30% kõigist Eesti ettevõtetest. Pankrotiettevõtete suurimateks võlausaldajateks olid pangad, selgub Krediidiinfo pankrottide paneeluuringust.
Pankrotistunud ettevõtete arv jätkas hoogsalt vähenemist juba teist aastat järjest. Eelmisel aastal vähenes pankrotistunud ettevõtete arv 128 ettevõtte võrra ehk 20,5%, 2011. aastal vähenes pankrotistunud ettevõtete arv võrreldes eelnenud aastaga 40%.
Krediidiinfo finantsanalüütiku Anne-Ly Otsa hinnangul on Eesti ettevõtete pankrotistumine saavutanud kriisieelse taseme ja stabiilsetes majandusoludes peakski jääma pankrottide arv 400-500 ettevõtte piiridesse. Seda kinnitab ka tänavu esimese kahe kuu pankrottide registreerimisteadete arv, mis on võrreldes möödunud aastaga jäänud praktiliselt samaks.
Maakonniti oli mullu kõige kõrgema pankrotistumise tasemega piirkonnaks Pärnumaa, kus oli 4,24 pankrotti tuhande ettevõtte kohta. Harjumaal, kus on suurim pankrottide absoluutarv, oli mullu 3,37 pankrotti tuhande ettevõtte kohta ning Saaremaal 3,27 pankrotti tuhande ettevõtte kohta. Kõige madalam oli pankrotistumise tase mullu Jõgevamaal, kus pankrotistus vaid üks ettevõte. Pankrottide arv tuhande ettevõtte kohta on enamikus maakondades vähenenud.
Sarnaselt Euroopa Liiduga on olnud Eestis kaks kõrgeima pankrotistumise tasemega valdkonda juba mitu aastat majutus-toitlustus ja ehitus, kus mullu pankrotistus tuhande ettevõtte kohta vastavalt 7,21 ja 5,97 ettevõtet. Üldse ei pankrotistunud ettevõtteid neljas valdkonnas: energia, vee- ja prügimajanduses, tervishoius, mäetööstuses ning avalikus halduses.
Tüüpiline pankrotiettevõte on müügituluga alla 0,5 miljoni euro ning mitu aastat kahjumiga töötav omakapitalita firma. Pankrotistunud ettevõtetest rohkem kui kolmveerandil esines viimasel aastal maksuvõlg ja ligi veerandil pidev maksuvõlg kogu aasta jooksul.
Riigihangete vaidlustuskomisjonile laekus mullu 272 vaidlustust
Kirjutas RuperMöödunud aastal viidi läbi ligi 9000 riigihanget, millest vaidlustati ligikaudu kolm protsenti ehk riigihangete vaidlustuskomisjonile esitati 272 vaidlustust, teatas BNS.
Riigihangete vaidlustuskomisjon vaatas läbi 200 ja jättis läbi vaatamata 72 vaidlustust, märkis rahandusministeerium. Kõige enam ehk 33% juhtudest vaidlustati hankija otsus pakkumise edukaks tunnistamiseks, 18% juhtudest vaidlustati pakkumise vastavaks tunnistamise otsus ja 13% juhtudest pakkuja kvalifitseerimine.
Menetlusse võetud vaidlustustest rahuldas vaidlustuskomisjon 90 ja jättis rahuldamata 80. Vaidlustaja loobus vaidlustusest 26 korral ja hankija tunnistas vaidlustuse põhjendatuks viiel korral. Kokkuleppel lahendati vaidlustus kahel juhul.
Kõige rohkem vaidlustati kaitseväe, maanteeameti ja Tallinna keskkonnaameti hankeid, kõige aktiivsemad vaidlustajad olid turvafirma G4S Eesti üheksa vaidlustuse ja Merco, Nordecon, Eesti Keskkonnateenused ning Inversion Software viie vaidlustusega.
Valitsus kinnitas neljapäeval, 14. märtsil pensioniindeksi määruse, mille järgi tõusevad pensionid 1. aprillist viie protsendi võrra.
Määruse järgi on tänavune pensioniindeksi väärtus 1,05. Pensioniindeksi arvestamise aluseks on 80 protsendi ulatuses eelmise aasta sotsiaalmaksu pensionikindlustuse osa laekumise muutus ja 20 protsendi ulatuses eelmise aasta tarbijahinnaindeksi muutus.
Statistikaameti andmetel oli tarbijahinnaindeksi aastane tõus 3,9 protsenti. Rahandusministeeriumi andmetel oli sotsiaalmaksu pensionikindlustuse osa laekumise aastane kasv 7,8 protsenti. Selle arvutuskäigu järgi oleks riikliku pensioni arvestusliku indeksi väärtus 1,070 ehk pensionitõus peaks olema seitse protsenti.
Sotsiaalministeerium märkis määruse seletuskirjas, et indeksi 1,070 rakendamine tekitaks tänavu suured käärid riikliku pensionikindlustuse eelarve tulude ja kulude vahel. Rahandusministeeriumi prognoosi kohaselt oleks kogu pensionikindlustuse defitsiit üle 300 miljoni euro ning selline defitsiit ohustab riikliku pensionikindlustuse finantsilist jätkusuutlikkust.
Lisaks tuleb arvestada aastatel 2009-2012 tehtud indekseerimisi. Aastatel 2010 ja 2011 oli arvestuslik indeks vastavalt 0,909 ja 0,957, kuid valitsus kinnitas indeksiks 1,000 ning pensioni suurust ei vähendatud.
Seetõttu on valitsusel tulenevalt riikliku pensionikindlustuse seadusest kohustus tasaarvestada tegelikust indeksist erinev indeksi osa. Seetõttu kinnitas valitsus eelnõu järgi pensioni vähendatud indeksi, mille väärtus on 1,050.
Riiklike pensionide indekseerimisel korrutatakse rahvapensioni määr 1,05-ga, pensioni baasosa 1,055-ga ja aastahinne 1,045-ga, mis toob kaasa pensionide tõusu.
Rahvapensioni määr on pärast indekseerimist 140,81 eurot, pensioni baasosa 126,8183 eurot ja aastahinne 4,718 eurot. 15-aastase pensioniõigusliku staažiga inimese vanaduspension on pärast indekseerimist 197,59 eurot, 30-aastase staažiga inimesel 268,36 eurot, 40-aastase staažiga inimesel 315,55 eurot ning 44-aastase staažiga inimesel 334,42 eurot.
Riiklike pensionide indekseerimise maksumus 2013. aastal on umbes 51 miljonit eurot. Tänavu 1. jaanuari seisuga elas Eestis 407 347 pensionäri.