02-05-2013

02-05-2013 (33)

Tööinspektsiooni kevadhooaja koolitused toimuvad märtsi teisest poolest mai lõpuni ning esimesed registreerumised avatakse märtsi alguses.

  • Töökeskkonnaspetsialistide koolitus on mõeldud ettevõtete töökeskkonnaspetsialistidele. Koolituse lõpetamise ja sellekohase tunnistuse saamise tingimuseks on koolitusel osalemine vähemalt kuuel õppepäeval, viie kodutöö ja eksami (valikvastustega test) sooritamine e-õppe keskkonnas. Õppekava:

Either scripts and active content are not permitted to run or Adobe Flash Player version 9.0.0 or greater is not installed.

Get Adobe Flash Player
  • Väikeettevõtete esindajate koolitus on mõeldud kuni 50 töötajaga ettevõtete esindajatele, kes täidavad töökeskkonnaspetsialisti kohustusi (juhatuse liige, asutuse juhataja/direktor, tööandja määratud töökeskkonnaspetsialist). Koolituse lõpetamise ja sellekohase tunnistuse saamise tingimuseks on koolitusel osalemine vähemalt kahel õppepäeval ja eksami (valikvastustega test) sooritamine e-õppe keskkonnas. Õppekava:

Either scripts and active content are not permitted to run or Adobe Flash Player version 9.0.0 or greater is not installed.

Get Adobe Flash Player
  • Töökeskkonnaspetsialistide koolituse valikmoodulid on mõeldud kogemustega töökeskkonnaspetsialistidele. Koolituse eesmärgiks on anda tööks vajalikke täiendavaid teadmisi ja oskusi spetsiifilisel töökeskkonnaalasel teemal (nt 2013. aastal "Sisekliima, tööõnnetus ja kutsehaigus. Nende tekkepõhjused, ennetamine, tagajärjed, uurimine"). Koolituse lõpetamise ja sellekohase tunnistuse saamise tingimusteks on ühepäevasel koolitusel täies mahus osalemine. Õppekava:

Either scripts and active content are not permitted to run or Adobe Flash Player version 9.0.0 or greater is not installed.

Get Adobe Flash Player

Koolitustele registreerimise leht avati märtsis siin.

Laupäev, 16 Märts 2013 08:50

Maamaksumäärad 2013

Kirjutas

Maksu- ja Tolliameti koostatud tabelis on nähtavad omavalitsusüksustes kehtivad maamaksumäärad.

Selgituseks:
a) maamaksumäär väljendatakse protsendina maa maksustamishinnast;
b) kui maamaksumäärad on kehtestatud diferentseeritult maa hinnatsoonide lõikes, siis kajastatakse erinevad maksumäärad eraldi ridadel. 

Omavalitsusüksuse kood Omavalitsusüksuse nimetus Ühtne maksumäär Põllumajandussaaduste tootmiseks kasutusel oleva haritava maa ja loodusliku rohumaa maksumäär (%)
105 Abja vald 2,5 2
112 Aegviidu vald 2,4 1
117 Ahja vald 2,4 1
122 Alajõe vald 2,5 2
126 Alatskivi vald 2,1 1,5
129 Albu vald 2,4 1,8
134 Ambla vald 2,5 2
140 Anija vald 2,4 1
143 Antsla vald 1,8 1,8
149 Are vald 2,3 1,8
149 Are vald 2,5 1,8
154 Aseri vald 2 1,5
159 Audru vald 1,9 1
164 Avinurme vald 1,8 1,8
170 Elva linn 2,5 0,7
175 Emmaste vald 1,1 1,1
175 Emmaste vald 2,2 1,3
181 Haanja vald 2 2
183 Haapsalu linn 2,5 2,5
185 Haaslava vald 1,5 0,7
188 Halinga vald 2 2
190 Haljala vald 2,5 1,2
192 Halliste vald 2,5 2
195 Hanila vald 2,3 1,8
198 Harku vald 2 1
198 Harku vald 2,5 2
203 Helme vald 2,5 1,3
208 Hummuli vald 2,4 1,2
213 Häädemeeste vald 2,5 2
224 Iisaku vald 2,5 2
229 Illuka vald 1,5 1
234 Imavere vald 2,5 2
240 Juuru vald 2,2 1,5
245 Jõelähtme vald 2,5 2
245 Jõelähtme vald 1 2
248 Jõgeva vald 2,5 1,2
248 Jõgeva vald 2 1,2
249 Jõgeva linn 2,5 0
251 Jõhvi vald 2 2
251 Jõhvi vald 2,5 0
257 Järva-Jaani vald 2,4 1,5
260 Järvakandi vald 2,5 2
270 Kaarma vald 2 2
272 Kadrina vald 2,1 1,5
277 Kaiu vald 2,2 1,6
279 Kallaste linn 1,6 1,6
282 Kambja vald 1,5 1,5
285 Kanepi vald 2,5 1,4
288 Kareda vald 2,5 2
289 Karula vald 2 2
289 Karula vald 2 1
292 Kehtna vald 2,5 1,7
295 Keila vald 2,5 0,5
295 Keila vald 2,5 2
296 Keila linn 2,5 2
297 Kernu vald 2,5 2
301 Kihelkonna vald 1,2 1,2
301 Kihelkonna vald 2 1,3
303 Kihnu vald 2,5 2
304 Kiili vald 2,5 2
309 Kiviõli linn 1,8 2
314 Koeru vald 2,5 1,3
317 Kohila vald 2,4 1,7
320 Kohtla vald 2,5 2
322 Kohtla-Järve linn 2,5 2
323 Kohtla-Nõmme vald 2  
325 Koigi vald 2,5 2
328 Kolga-Jaani vald 2,5 2
331 Konguta vald 1,6 1
334 Koonga vald 2,5 1,7
337 Kose vald 2,5 2
342 Kullamaa vald 1,8 0,7
345 Kunda linn 2,5  
349 Kuressaare linn 2 2
353 Kuusalu vald 2,5 2
353 Kuusalu vald 1,8 1
353 Kuusalu vald 1,2 1
354 Kõlleste vald 2,3 1
357 Kõo vald 2,5 2
360 Kõpu vald 2,5 1
363 Kõue vald 2,5 2
368 Käina vald 2,5 2
371 Kärdla linn 2,5 0
373 Kärla vald 2,3 1,5
375 Käru vald 2,3 1,5
381 Laekvere vald 2,5 2
383 Laeva vald 2,5 1,1
385 Laheda vald 2,5 2
386 Laimjala vald 2,5 2
386 Laimjala vald 1,5 1,5
389 Lasva vald 2 1
392 Kõrgessaare vald 1,5 1,5
392 Kõrgessaare vald 2,5 1,5
395 Lavassaare vald 2 1
403 Leisi vald 1 1
403 Leisi vald 2,5 2
411 Lihula vald 2 2
411 Lihula vald 2,5 2
420 Lohusuu vald 2,5 1
424 Loksa linn 2,5 0
432 Luunja vald 1,5 0,5
437 Lüganuse vald 2,5 2
440 Lümanda vald 1,4 1,4
440 Lümanda vald 2,4 1,4
446 Maardu linn 2,5 0,1
449 Maidla vald 2,5 2
452 Martna vald 2,5 2
454 Meeksi vald 2 1,4
460 Meremäe vald 2,5 2
465 Mikitamäe vald 2 1,5
468 Misso vald 2 1,4
473 Mooste vald 2 0,7
478 Muhu vald 1 1
478 Muhu vald 1,1 1,1
478 Muhu vald 2 2
478 Muhu vald 1,2 1,2
483 Mustjala vald 0,8 0,8
483 Mustjala vald 2,4 2
485 Mustvee linn 2,5 0
490 Mõisaküla linn 2 2
493 Mõniste vald 2,5 2
498 Mäetaguse vald 2 1
501 Mäksa vald 2 1,5
504 Märjamaa vald 2,3 1,5
511 Narva linn 2,5 0
511 Narva linn 2 0
511 Narva linn 0,8 0
513 Narva-Jõesuu linn 2,5 0
518 Nissi vald 2,5 2
520 Noarootsi vald 2,5 1,5
520 Noarootsi vald 1,7 1,5
528 Nõo vald 2,3 1,8
531 Nõva vald 2,5 2
547 Orava vald 2,5 0,5
550 Orissaare vald 1,3 1,3
550 Orissaare vald 1,4 1,4
550 Orissaare vald 2,4 1,7
550 Orissaare vald 2,4 2
552 Oru vald 2,5 2
562 Padise vald 1 1
562 Padise vald 2,5 1
565 Paide vald 2 0,5
566 Paide linn 2,5 0
568 Paikuse vald 1,5 1
568 Paikuse vald 2,5 1
570 Paistu vald 2,5 2
573 Pajusi vald 2,3 1,3
576 Pala vald 2 1,5
576 Pala vald 2,5 1,5
576 Pala vald 1,6 1,5
578 Palamuse vald 2,5 1,8
580 Paldiski linn 2,5 2
582 Palupera vald 2,3 1,5
587 Peipsiääre vald 2,5 2
592 Pihtla vald 1 1
592 Pihtla vald 2 2
600 Karksi vald 2,4 1
605 Puhja vald 1,8 1
608 Puka vald 2 1
611 Puurmani vald 2 1
613 Põdrala vald 2,5 1,3
616 Põltsamaa vald 2,4 1
617 Põltsamaa linn 2,5 2
619 Põlva vald 2,5 2
620 Põlva linn 2 1
625 Pärnu linn 0,7 0
625 Pärnu linn 2,5 0
625 Pärnu linn 1,8 0
625 Pärnu linn 1,7 0
625 Pärnu linn 1,6 0
625 Pärnu linn 1,5 0
625 Pärnu linn 1,4 0
625 Pärnu linn 1,3 0
625 Pärnu linn 1,2 0
625 Pärnu linn 1,1 0
625 Pärnu linn 1 0
625 Pärnu linn 0,9 0
625 Pärnu linn 0,8 0
629 Pärsti vald 2,5 2
634 Pöide vald 1,5 1,5
634 Pöide vald 2,5 2
636 Otepää vald 2,5 2
639 Pühalepa vald 2,5 2
645 Püssi linn 2 1
651 Raasiku vald 2 1,4
653 Rae vald 2,5 2
654 Raikküla vald 2,5 1,75
657 Kasepää vald 2,2 1,5
657 Kasepää vald 2,5 1,5
657 Kasepää vald 1,5  
660 Rakke vald 2 1
662 Rakvere vald 2,2 1,6
663 Rakvere linn 1,5 0
666 Rannu vald 1,8 1,5
669 Rapla vald 1,6 1
674 Ridala vald 2,5 1,5
680 Risti vald 2,3 1,3
684 Roosna-Alliku vald 2,5 2
689 Ruhnu vald 2,5 2
694 Rõngu vald 2 1
697 Rõuge vald 2,5 2
702 Rägavere vald 2,4 1,5
707 Räpina vald 1,6 0,9
707 Räpina vald 1 1
710 Saarde vald 2,4 1,5
713 Saare vald 2,5 2
715 Saarepeedi vald 2,5 2
718 Saku vald 1,9 1,1
721 Salme vald 1 1
721 Salme vald 2,4 2
724 Sangaste vald 2,5 2
727 Saue vald 2,5 0,5
727 Saue vald 2 0,5
727 Saue vald 1,1 0,5
728 Saue linn 2,5 2
730 Sauga vald 1,8 1,2
730 Sauga vald 2,5 1,2
735 Sillamäe linn 2,5 0
735 Sillamäe linn 1,4 0
735 Sillamäe linn 2,3 0
741 Sindi linn 1,7 0
751 Sonda vald 2,5 2
756 Surju vald 2,5 1
758 Suure-Jaani vald 2,5 2
767 Sõmerpalu vald 2 1
770 Sõmeru vald 1,8 1
773 Tabivere vald 2,2 1,7
776 Taebla vald 2,5 2
779 Taheva vald 2,5 2
784 Tallinn 2,5 0
786 Tamsalu vald 1,3 1,3
786 Tamsalu vald 2,5 1
790 Tapa vald 2,5 1,4
790 Tapa vald 2 0
794 Tartu vald 1,2 0,7
795 Tartu linn 1 0
797 Tarvastu vald 2,5 2
802 Toila vald 2,5 2
805 Tootsi vald 1,3 0
805 Tootsi vald 2 0
807 Torgu vald 2,3 2
807 Torgu vald 1,5 1,5
808 Tori vald 1,9 1
810 Torma vald 2,5 1,8
815 Tudulinna vald 2,5 2
820 Tõlliste vald 1,5 1
823 Tõrva linn 2 0
826 Tõstamaa vald 2,2 1
831 Tähtvere vald 2,5 1
835 Türi vald 2,5 2
843 Urvaste vald 2,5 2
848 Tahkuranna vald 2 1,5
851 Vaivara vald 2,5 1,5
854 Valga linn 1,7 0
856 Valgjärve vald 2,3 1
858 Valjala vald 2 1,8
858 Valjala vald 2,5 2
858 Valjala vald 1,5 1,2
861 Vara vald 2,5 2
863 Varbla vald 1,9 1,7
863 Varbla vald 2,4 1,7
865 Varstu vald 2,5 1,5
868 Vasalemma vald 1,8 1
872 Vastse-Kuuste vald 2,5 2
874 Vastseliina vald 2,1 1,3
879 Veriora vald 2,5 1
884 Vigala vald 2,5 2
887 Vihula vald 2,5 2
890 Viimsi vald 1,9 1,9
890 Viimsi vald 2,5 2
892 Viiratsi vald 2,5 2
897 Viljandi linn 2 1,8
900 Vinni vald 2,4 1,4
902 Viru-Nigula vald 2,2 0
902 Viru-Nigula vald 2,2 1,7
907 Vormsi vald 2,5 2
912 Võhma linn 2,5 0
915 Võnnu vald 2 1,2
918 Võru vald 1,7 1
919 Võru linn 1,4 0
926 Väike-Maarja vald 2 1,2
929 Vändra vald 2 2
931 Vändra alevi vald 2,5 0
934 Värska vald 2,5 2
937 Väätsa vald 2 1,2
943 Õru vald 2,2 1
949 Ülenurme vald 2 0,6

26. veebruaril tunnistati United Nations World Summit Award on the Information Society +10 konkursil Justiitsministeeriumi Registrite ja Infosüsteemide Keskuse loodud majandusaasta aruannete elektroonilise esitamise keskkond viimase kümne aasta maailma parimaks e-riigi lahenduseks, teatas Justiitsministeerium.

Justiitsminister Hanno Pevkuri sõnul on iga tunnustus Eesti e-lahendustele märk sellest, et tehtud otsused ja võetud suunad on õiged. „Samas võiksime tunnustust saades alati ka hetkeks mõelda, et muu maailm on tunnustanud ja esile tõstnud seda, mida me ise täna peame juba iseenesest mõistetavaks ning seetõttu ei oska võib-olla ka piisavalt väärtustada. Usun, et selline rahvusvaheline tunnustus annab registrite ja infosüsteemide keskuse töötajatele täiendavat motivatsiooni uute lahenduste käivitamisel ning loodetavasti saavad ka uued lahendused eeskujuks kogu maailmale,“ sõnas minister.

„Majandusaasta aruannete elektroonilise esitamise keskkond ehk e-aruandluskeskkond on kindlasti kõige edukam e-aruandluse projekt maailmas ja selle edu tugineb peamiselt eelarvamusteta kasutajatele, laiaulatuslikule internetikasutusele ja IT-ekspertide innovaatilisele mõtlemisele,“ kommenteeris auhinnatud projekti Registrite ja Infosüsteemide Keskuse direktor Mehis Sihvart.

Ettevõtjaportaali e-aruandluskeskkond annab ettevõtjatele võimaluse esitada oma majandusaasta aruanne äriregistrile elektrooniliselt. Tänaseks kasutab loodud keskkonda 99% (137 000) Eestis registreeritud ettevõtet. Loodud lahendus muudab andmete täitmise ja registrile esitamise märkimisväärselt mugavamaks, näiteks vorm on juba osaliselt eeltäidetud, vajadusel saab andmeid laadida otse ettevõtte raamatupidamistarkvarast ning aruanne allkirjastatakse juhatuse poolt elektrooniliselt. Elektroonilise aruandluse projekt sai teoks tänu Euroopa Liidu Struktuurfondide toetusele.

E-aruandluskeskkond valiti Eesti parimaks e-teenuseks e-valitsemise kategoorias juba 2011. aastal. Eesti parima e-teenuse konkursi korraldab Riigi Infosüsteemi Amet (RIA) iga kahe aasta tagant.

Veebruari lõpus toimus maksejõuetuse ümarlaud, kus Maksu- ja Tolliameti, Justiitsministeeriumi, kohtute ja pankrotihaldurite esindajad arutasid võimalusi võidelda pahatahtlike võlgnikega ning muuta pankrotiprotsess kiiremaks ja tõhusamaks.

Maksuhalduri teatel olid ümarlaual peamisteks teemadeks riigi roll võlausaldajana pankrotimenetlustes, menetluskvaliteedi tõstmine ning probleemid seoses ettevõtlus- ja ärikeelu kohaldamisega ning praktikas rakendamisega.

Maksu- ja Tolliameti tulude osakonna juhataja Triin Raaperi sõnul põhjustavad turul ebaausat konkurentsi peamiselt 1300 füüsilist isikut, kes tekitavad korduvate äriühingute mahajätmise kaudu järjepidevalt maksuvõlga.

„Samuti on probleemiks äriühingud, mis on kohustatud kohe pankrotiavalduse esitama, kuid ei tee seda, tegutsedes edasi maksejõuetus olukorras. Selliseid ettevõtteid on meie andmetel üle 160 ja nende maksuvõlg kokku on 15,8 miljonit eurot,“ selgitas Raaper.

Just selliste isikute tegevuse tõkestamiseks ongi maksuhalduril käesoleval aastal plaanis esitada kohtusse pankrotiavaldusi, kuna kahjumliku tegevusega tekitatakse turul ebaausat konkurentsi.

Lisaks leiti ümarlaual veel mitmeid edasisi koostöö kohti, millest olulisemana võib välja tuua sisulise töö ärikeelu võimalike alternatiivsete lahenduste väljatöötamisel.

Laupäev, 16 Märts 2013 08:42

Uued majandusaasta näidisaruanded

Kirjutas

 

Varasemate perioodide näidisaruannetega ning raamatupidajale vajalike kinnituskirjade ja kontroll-lehtede näidistega saate tutvuda siin.

Laupäev, 16 Märts 2013 08:40

Eesti miinimumpalk kuulub EL-i madalamate hulka

Kirjutas

Eesti miinimumpalk kuulub Euroopa Liidu (EL) riikide hulgas madalamate hulka, tänavu jaanuaris oli Eesti 320-eurosest miinimumpalgast madalam Rumeenia, Bulgaaria, Läti, Leedu ja Tšehhi miinimumpalk, selgub Eurostati andmetest.

Võrdluses, mis ei võta arvesse tulumaksude ega sotsiaalmaksude erinevusi, oli EL-i madalaim miinimumpalk Rumeenias, kus see oli 157 eurot kuus, kuid sellele üsna lähedale jäi Bulgaaria 159 euroga. Läti miinimumpalk oli samal ajal 287 eurot, Leedus 290 eurot ja Tšehhis 312 eurot.

Kõrgeim miinimumpalk oli jaanuaris Luksemburgis, kus see ulatus 1874 euroni, järgnesid Belgia 1502 euro ja Holland 1469 euroga. Esimese kuue hulka mahtusid ka Iirimaa miinimumpalk 1462 euroga, Prantsusmaa miinimumpalk 1430 euroga ja Suurbritannia miinimumpalk 1264 euroga.

Kõrgeim miinimumpalk suhtena tööstuse, ehituse ja teenuste sektorite keskmisse brutopalka oli EL-i liikmesriikidest Kreekas, kus see ulatus 50%-ni, järgnes Sloveenia 49%-ga. Eesti miinimumpalk oli selles võrdluses EL-is altpoolt teine, jäädes 33,8 %-le. Madalam oli ainult Tšehhi miinimumpalk 32,5%-ga. Läti miinimumpalk moodustas 45,1% arvestatud sektorite keskmisest ja Leedu miinimumpalk 41,1%.

Kõigis Euroopa riikides ei ole seadusega määratud miinimumpalka. Miinimumpalgata maade hulka kuuluvad kõik Põhjamaad – Soome, Rootsi, Taani, Norra ja Island – ning lisaks neile ka Saksamaa, Itaalia, Austria ja Šveits.

Laupäev, 16 Märts 2013 08:36

Aasta lõpus oli 6500 vaba ametikohta

Kirjutas

Eesti ettevõtetes, asutustes ja organisatsioonides oli 2012. aasta IV kvartalis 6500 vaba ametikohta ning nende arv kasvas varasema aasta sama ajaga võrreldes 4,3%.

Vabade ametikohtade määr oli IV kvartalis 1,3%. Vabade ametikohtade määr on vabade ametikohtade osatähtsus ametikohtade koguarvus (hõivatud ja vabade ametikohtade summa).

Kõige kõrgem vabade ametikohtade määr oli muudes teenindavates tegevustes (pesumajad, keemiline puhastus, iluteenindus ja nii edasi) (2,8%) ning kõige madalam mäetööstuse tegevusalal (0,7%), teatab Statistikaamet.

2011. aasta IV kvartaliga võrreldes tõusis vabade ametikohtade määr kõige kiiremini muudes teenindavates tegevustes (1,8 protsendipunkti).

Suurim vabade ametikohtade arvu kasv oli finants- ja kindlustustegevuses, kus vabu ametikohti oli 2011. aasta IV kvartaliga võrreldes 1,5 korda rohkem.

Vabadest ametikohtadest 28% oli avalikus sektoris ja 72% erasektoris. Avalikus sektoris oli vabade ametikohtade määr 1,2% ja erasektoris 1,3%. Avaliku sektori alla kuuluvad ka riigi ja kohaliku omavalitsuse omanduses olevad äriühingud.

Varatute ettevõtete osatähtsus pankrotistunud ettevõtete seas tõusis 2012. aastal rekordilise 70,5%-ni. Kahel eelneval aastal olid vastavad näitajad 62% ja 49%.

Eestis kuulutati möödunud aastal välja 495 äriühingu maksejõuetus, sellest 349 juhul pankrotti välja ei kuulutatud ning pankrotimenetlus rauges. Mullu pankrotistus iga 331. ettevõte ehk 0,30% kõigist Eesti ettevõtetest. Pankrotiettevõtete suurimateks võlausaldajateks olid pangad, selgub Krediidiinfo pankrottide paneeluuringust.

Pankrotistunud ettevõtete arv jätkas hoogsalt vähenemist juba teist aastat järjest. Eelmisel aastal vähenes pankrotistunud ettevõtete arv 128 ettevõtte võrra ehk 20,5%, 2011. aastal vähenes pankrotistunud ettevõtete arv võrreldes eelnenud aastaga 40%.

Krediidiinfo finantsanalüütiku Anne-Ly Otsa hinnangul on Eesti ettevõtete pankrotistumine saavutanud kriisieelse taseme ja stabiilsetes majandusoludes peakski jääma pankrottide arv 400-500 ettevõtte piiridesse. Seda kinnitab ka tänavu esimese kahe kuu pankrottide registreerimisteadete arv, mis on võrreldes möödunud aastaga jäänud praktiliselt samaks.

Maakonniti oli mullu kõige kõrgema pankrotistumise tasemega piirkonnaks Pärnumaa, kus oli 4,24 pankrotti tuhande ettevõtte kohta. Harjumaal, kus on suurim pankrottide absoluutarv, oli mullu 3,37 pankrotti tuhande ettevõtte kohta ning Saaremaal 3,27 pankrotti tuhande ettevõtte kohta. Kõige madalam oli pankrotistumise tase mullu Jõgevamaal, kus pankrotistus vaid üks ettevõte. Pankrottide arv tuhande ettevõtte kohta on enamikus maakondades vähenenud.

Sarnaselt Euroopa Liiduga on olnud Eestis kaks kõrgeima pankrotistumise tasemega valdkonda juba mitu aastat majutus-toitlustus ja ehitus, kus mullu pankrotistus tuhande ettevõtte kohta vastavalt 7,21 ja 5,97 ettevõtet. Üldse ei pankrotistunud ettevõtteid neljas valdkonnas: energia, vee- ja prügimajanduses, tervishoius, mäetööstuses ning avalikus halduses.

Tüüpiline pankrotiettevõte on müügituluga alla 0,5 miljoni euro ning mitu aastat kahjumiga töötav omakapitalita firma. Pankrotistunud ettevõtetest rohkem kui kolmveerandil esines viimasel aastal maksuvõlg ja ligi veerandil pidev maksuvõlg kogu aasta jooksul.

Möödunud aastal viidi läbi ligi 9000 riigihanget, millest vaidlustati ligikaudu kolm protsenti ehk riigihangete vaidlustuskomisjonile esitati 272 vaidlustust, teatas BNS.

Riigihangete vaidlustuskomisjon vaatas läbi 200 ja jättis läbi vaatamata 72 vaidlustust, märkis rahandusministeerium. Kõige enam ehk 33% juhtudest vaidlustati hankija otsus pakkumise edukaks tunnistamiseks, 18% juhtudest vaidlustati pakkumise vastavaks tunnistamise otsus ja 13% juhtudest pakkuja kvalifitseerimine.

Menetlusse võetud vaidlustustest rahuldas vaidlustuskomisjon 90 ja jättis rahuldamata 80. Vaidlustaja loobus vaidlustusest 26 korral ja hankija tunnistas vaidlustuse põhjendatuks viiel korral. Kokkuleppel lahendati vaidlustus kahel juhul.

Kõige rohkem vaidlustati kaitseväe, maanteeameti ja Tallinna keskkonnaameti hankeid, kõige aktiivsemad vaidlustajad olid turvafirma G4S Eesti üheksa vaidlustuse ja Merco, Nordecon, Eesti Keskkonnateenused ning Inversion Software viie vaidlustusega.

Neljapäev, 14 Märts 2013 14:51

Pensionid tõusevad aprillis viis protsenti

Kirjutas

Valitsus kinnitas neljapäeval, 14. märtsil pensioniindeksi määruse, mille järgi tõusevad pensionid 1. aprillist viie protsendi võrra.

Määruse järgi on tänavune pensioniindeksi väärtus 1,05. Pensioniindeksi arvestamise aluseks on 80 protsendi ulatuses eelmise aasta sotsiaalmaksu pensionikindlustuse osa laekumise muutus ja 20 protsendi ulatuses eelmise aasta tarbijahinnaindeksi muutus.

Statistikaameti andmetel oli tarbijahinnaindeksi aastane tõus 3,9 protsenti. Rahandusministeeriumi andmetel oli sotsiaalmaksu pensionikindlustuse osa laekumise aastane kasv 7,8 protsenti. Selle arvutuskäigu järgi oleks riikliku pensioni arvestusliku indeksi väärtus 1,070 ehk pensionitõus peaks olema seitse protsenti.

Sotsiaalministeerium märkis määruse seletuskirjas, et indeksi 1,070 rakendamine tekitaks tänavu suured käärid riikliku pensionikindlustuse eelarve tulude ja kulude vahel. Rahandusministeeriumi prognoosi kohaselt oleks kogu pensionikindlustuse defitsiit üle 300 miljoni euro ning selline defitsiit ohustab riikliku pensionikindlustuse finantsilist jätkusuutlikkust.

Lisaks tuleb arvestada aastatel 2009-2012 tehtud indekseerimisi. Aastatel 2010 ja 2011 oli arvestuslik indeks vastavalt 0,909 ja 0,957, kuid valitsus kinnitas indeksiks 1,000 ning pensioni suurust ei vähendatud.

Seetõttu on valitsusel tulenevalt riikliku pensionikindlustuse seadusest kohustus tasaarvestada tegelikust indeksist erinev indeksi osa. Seetõttu kinnitas valitsus eelnõu järgi pensioni vähendatud indeksi, mille väärtus on 1,050.

Riiklike pensionide indekseerimisel korrutatakse rahvapensioni määr 1,05-ga, pensioni baasosa 1,055-ga ja aastahinne 1,045-ga, mis toob kaasa pensionide tõusu.

Rahvapensioni määr on pärast indekseerimist 140,81 eurot, pensioni baasosa 126,8183 eurot ja aastahinne 4,718 eurot. 15-aastase pensioniõigusliku staažiga inimese vanaduspension on pärast indekseerimist 197,59 eurot, 30-aastase staažiga inimesel 268,36 eurot, 40-aastase staažiga inimesel 315,55 eurot ning 44-aastase staažiga inimesel 334,42 eurot.

Riiklike pensionide indekseerimise maksumus 2013. aastal on umbes 51 miljonit eurot. Tänavu 1. jaanuari seisuga elas Eestis 407 347 pensionäri.