Amet alustas menetlusi 15 hasartmängukorraldaja suhtes, kelle reklaamides tuvastati rikkumisi.
„Tulemus, et 152 reklaamist üksnes kaks vastas nõuetele, räägib enda eest. Lisaks tasub märkida, et enamikus reklaamidest oli võimalik tuvastada mitu rikkumist. Seadusega olid vastuolus nii hasartmängukorraldajate kui ka hasartmängude reklaamid,“ kommenteeris TTJA infoühiskonna talituse juhataja Helen Rohtla.
Varasema info põhjal võeti valimisse 19 ettevõtet, neist nelja reklaame kontrolliperioodil ei leitud. Ülejäänud kõigi 15 hasartmängukorraldaja reklaamides, kelle reklaame vaatlusperioodil tuvastati, leiti rikkumisi. TTJA on alustanud nende suhtes järelevalvemenetlusi.
Peamiselt sisaldasid reklaamid keelatud üleskutset või viidet sotsiaalsele edukusele, selliseid rikkumisi oli 133. 128 korral oli ära jäetud või puudulikult esitatud hoiatustekst. Leiti 26 keelatud reklaami – nimelt võib õnnemängu reklaame, mis sisaldavad üldtuntud elemente nagu žetoonid, täringud, kaardid, tasuta spinnid, avalikustada väga vähestes kohtades. Õnnemänge ei tohi reklaamida Facebookis, Instagramis, Youtube’is ega ka Delfis, Õhtulehes ja Postimehes.
Juunikuus on TTJA-l plaanis viia läbi töötuba, kus selgitab hasartmängukorraldajatele reklaamiseaduse nõudeid, tuues näiteks selgunud tüüpilised rikkumised.