"Rootslane teeb äri ettevaatlikul, läbimõeldult ja läbiarutatult. Kui juba alustada kontakteerumisega, tuleb kindlasti vastutav kontaktisik välja uurida ja siis temaga otse suhelda," ütles Torm BNS-ile. "Eesti eksportöör, kes soovib Rootsi turule minna, peab kindlasti eeltöö ära tegema ja uurima, kuidas on võimalik oma toote või teenusega turule siseneda. Tuleb endale selgeks teha, et miks peaks võimalik klient Rootsis valima just neid."
EAS-i ekspordinõunik Soomes Irene Surva ütles, et Soome puhul on olulised referentsid. "Soome keele ja kultuuri tundmine suurendab edu ja lihtsustab äritegevust," sõnas Surva. "Sisenedes toodete või teenustega Soome turule peaks ettevõtte omama ülevaadet sektorist, kaardistama konkurendid, ala trendid, potentsiaalsed kliendid ja koostööpartnerid. Selgitama vajadused, nõudlused, regulatsioonid oma toodetele või teenustele."
Surva sõnul on oluline ka võrgustumine ehk osalemine messidel ja oma ala üritustel, mis aitab kaasa kontaktide loomisel. "Tegelema peab aktiivselt müügitööga, e-kirjale ei tasu vastust ootama jääda, vaid tuleks helistada paari päeva pärast üle," lisas ta.
Teisipäeval toimus Tallinna Tehnikaülikooli (TTÜ) Virumaa Kolledži Põlevkivi kompetentiskeskuses seminar, kus arutati Soome ja Rootsi turule sisenemise võimalusi. Üritus andis võimaluse luua kontakte, registreerunuid ettevõtteid oli 80 ning ettekannetega esinesid valdkonna ja turgude spetsialistid. Senistest majandussuhetest Eestiga rääkisid majandusnõunik Eesti saatkonnast Soomes Jaanus Varu ja Leena Prozes Eesti saatkonnast Rootsis.