Märgukirjas juhitakse tähelepanu kliendi õiguste tagamisele olukorras, kus klient on kindlustatud eseme taastusremondi tellijaks või asja asendamisel ostjaks. Samuti kliendi õigusele saada kahju hüvitamise protsessis piisavalt teavet remondikalkulatsiooni ja hüvitamisotsuse kohta. Kindlustusvõtja omavastutuse eesmärgiks on tagada kindlustuseseme suhtes hoolsuskohustuse täitmine ja kahjujuhtumi toimumise ennetamine. Finantsinspektsioon on täheldanud praktikat, kus kindlustusandja kasutab omavastutusemäära ka selleks, et mõjutada kindlustusvõtjat valima kahjustatud vara taastusremondi või asendamise teostajaks kindlustusandja koostööpartnerit. Kindlustusvõtja omavastutus ei tohi olla kindlustusandjale instrumendiks, millega klient kindlustusandja sobiva koostööpartneri juurde suunatakse.
Kui kindlustusandja piirab kahjujuhtumi korral kliendi valikuvabadust ja määrab ise kindlustuseseme taastaja või asendaja, vastutab kindlustusandja kliendi ees taastusremondi kvaliteedi või asendatava eseme vastavuse eest. Kui kliendil pole oskust või kogemust, siis võivad kindlustusandja ja kindlustusvahendaja abistada klienti kindlustuseseme taastaja või asendaja valiku tegemisel. Mida intensiivsem on kindlustusandja või kindlustusvahendaja roll kliendi suunamisel kindlustuseseme taastaja või asendaja valikul, seda enam suureneb proportsionaalselt kindlustusandja või kindlustusvahendaja vastutus kvaliteedi tagamise eest kahju hüvitamisel.
Kliendile tuleb juba enne kindlustuslepingu sõlmimist selgitada kindlustuslepingus olevaid hüvitamise põhimõtteid kindlustusjuhtumi toimumisel ja viidata, kuhu klient võib kindlustuslepingu alusel esitada kahju hüvitamise nõude.