"Keskmiselt 5 protsendi suuruse kasvu trend sai alguse juba 2010. aastal ja on püsinud sellisena viimased viis aastat. Püsib stabiilse hõivatuse ja elanike sissetulekute kasvu toel," selgitas BNS-ile LHV panga majandusekspert Heido Vitsur
Seejuures ei ole jaemüügi kasvu hindamisel õige igast 1–2 protsendi suurusest kasvunumbri kõikumisest otsida märki valitseva trendi murdumisest. Praegune trend murdub ilmselt vaid siis, kui oluliselt muutub kas tarbija kindlustunne, väheneb hõivatus või lakkab elanike sissetulekute kasv, märkis Vitsur
Otsustavaks on siin see, kas ja kui kaua suudetakse Eestis suurendada tööviljakust sellises ulatuses, mis kindlustaks tarbimise kasvu hoidmiseks vajaliku sissetulekute kasvu ja loomulikult ka see, milliseks kujuneb üldine majanduskliima Euroopas. Paraku pole majanduse arengut takistavate probleemide hulk viimasel ajal sugugi vähenenud, lisas ta.
Statistikaameti andmetel suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük juunis eelmise aasta juuniga võrreldes püsivhindades 7 protsenti, esimesel poolaastal ulatus kasv 6 protsendini.