TTJA jälgis pooleteise kuu jooksul, kuidas kauplejad annavad tarbijatele lepingueelselt teavet, sealhulgas hinnateavet, avalikustavad sooduskampaaniate reklaammaterjale, teavitavad inimesi soodustingimustel müügist ning milliseid kauplemisvõtteid nad seejuures kasutavad, teatas amet.
Kokku kontrollis TTJA kuut suuremat ettevõtet, milleks on K-Rauta, Bauhof, Bauhaus, EhituseABC, Espak ja Decora ning külastas 13 kauplust Tallinnas, Tartus, Pärnus ja Jõhvis. Samuti jälgis TTJA K-Rauta, Bauhofi, Bauhausi, EhituseABC ja Decora e-poode.
Amet kontrollis 504 toodet, mis valiti juhuvalimi alusel kaheksast valdkonnast – tööriistad, valgus ja elekter, kodu- ja sisustuskaubad, seina- ja põrandakatted, vannituba ja küte, aiakaubad, viimistlusvahendid, üldehitusmaterjalid. Kokku tuvastati 70 rikkumist ja 17 erineva ebaausa kauplemisvõtte kasutamist.
Ainsana ei tuvastatud kontrollitud toodete seas rikkumisi Espaki kauplustes. Kontrolli järel saatis TTJA kauplejatele märgukirja ning korraldas mai lõpus turuosalistega virtuaalse kohtumise.
Kõikidel kauplejatel, kes soovivad korraldada sooduskampaaniaid, soovitab TTJA veenduda, et soodushinnad kehtiksid ainult toodetele, mida on poes varem tavahinnaga müüdud. Tarbijale peab olema avaldatud sooduskampaania lõpukuupäev. Sooduskampaania ei tohi lõppeda ennetähtaegselt ning kaupu ei tohi müüa soodushinnaga pärast sooduskampaania lõppu.
Samuti ei tohi soodushind pärast kampaania lõppu muutuda tavahinnaks. Kaupluses avaldatud soodushinnad peavad olema samad, mis reklaamitud. Tootel märgitud hind peab olema sama, mis toote lõpphind kassas, ning soodushinna juures märgitud tavahind peab olema varem kehtinud tavahind.