Euroopa Komisjon on mures, et uus planeeritav maks diskrimineerib teistest liikmesriikidest imporditud autosid, kuna seda kohaldatakse ainult uutele registreeritud autodele, olenemata auto päritolust.
Seevastu Eestis juba registreeritud autod ehk kodumaised autod jäävad maksustamata. See on komisjoni arvates vastuolus Euroopa Liidu (EL) lepingute artikliga 110, mis keelab kaupade otsese või kaudse diskrimineerimise.
Komisjon on mures ka selle pärast, et registreerimismaksu puhul ei ole ette nähtud maksuamortisatsiooni.
Rahandusministeeriumi finants- ja maksupoliitika asekanstler Evelyn Liivamägi ütles Postimehele, et eelnõu väljatöötamiskavatsuses oli kaalumisel ühekordse registreerimistasu kehtestamine kõikidele sõidukitele, ent laekunud tagasiside põhjal tehti selle lahenduse ümber, kuna toodi välja, et kasutatud autode müügi maksustamine võib takistada just väiksema sissetulekuga inimestel oma vana autot maha müümast ning uuemat ja säästlikumat soetamast.
«Samuti võib see soodustada olukordi, et inimesed müüvad oma auto küll maha, kuid uus omanik seda oma nimele ei registreeri,» märkis Liivamägi.
«Olime teadlikud, et praegune registreerimistasu lahendus, mis eristab maksustamise mõttes juba registris olevad ja sinna alles kantavaid autosid, ei pruugi komisjonile sobida. Samas ei öelnud komisjon ka otse, et see on nende hinnangul EL-i õigusega vastuolus, vaid et võib seda olla,» kommenteeris Liivamägi.
Ta lisas, et ministeeriumis analüüsitakse järgmiseks võimalikke samme, kuidas eelnõuga edasi minna – kas jätkata senise lahendusega või see ümber teha.