Euroopa kavandab teede kasutamise maksustamist, mille järgi kehtiksid igas Euroopa riigis kõikidele liiklejatele võrdsed teemaksud. "Teekasutustasu kehtestamisel Eestis tuleb see kehtestada Euroopa Komisjoni regulatsiooni järgi kõikidele vedajatele ühetaoliselt," selgitas Parts.
"Selle tulemusena langeksid meie kolme aasta taguse uuringu järgi teehoolduskulud riigi jaoks 90 protsendi võrra, kuid need kulud lasuksid Eesti transpordiettevõtete õlul – Eesti veofirmad maksaksid selle summa teede kasutamisega kinni, sellega tõuseb Eesti ekspordi hind," rääkis ta.
Majandusministri sõnul pole võimalikke tulusid vaadates ka need märkimisväärsed – umbes 20 miljonit eurot aastas. "Arvestatava tulu teenimiseks peaksime teekasutusmaksu tõstma eriti kõrgele," sõnas Parts.
"Raha hulk, mida välismaa vedajalt suudetaks korjata, oleks võrreldamatult väiksem kui see, mida Eesti vedajad hakkaksid maksma. Valdav osa Eesti teedel sõitvatest raskeveokitest on Eesti registris ja välismaistelt vedajatelt võimalik laekuv maksutulu oleks mitu korda väiksem kui Eesti vedajatele langev täiendav maksukoormus," ütles transpordi- ja logistikafirma DSV Baltikumi esinduse juhatuse esimees Jaan Lepp.
Lepa hinnangul poleks lühiajaliselt teemaksul kindlasti mingit mõju. "Pikaajaliselt võib see võib-olla toimida, aga summad, mida korjataks, on statistika järgi liiga väiksed, et nendega saaks teede kvaliteeti oluliselt tõsta."