Audiitortegevuse seaduses sätestatu eeldab muidugi, et kliendileping on teatud määral püsisuhe – see sõlmitakse vähemalt kaheks aastaks ning peaks kestma vähemalt nii kaua, kuni audiitor suudab veenvalt (nii faktiliselt kui ka näiliselt) jääda sõltumatuks, või kuni tuleb ette seaduses sätestatud kestvuspiir. Kliendilepingu võib üles öelda üksnes mõjuvatel põhjustel ning ülesütlemisest peavad audiitorettevõtja ja klient registri infosüsteemi vahendusel teavitama viivitamata järelevalvenõukogu, edastades kliendilepingu ülesütlemise põhjuste kohta oma selgitused. Arvamuste lahknevus raamatupidamise või vandeaudiitori tegevusega seotud teemade käsitlemisel ei ole mõjuv põhjus kliendilepingu ülesütlemiseks.
Audiitor on sõltumatu arvestusekspert, kelle põhiülesanne on vähendada kindlustandva töövõtu puhul informatsiooni õigsuse kontrolli abil võimalike otsuste teabe kvaliteediga seotud riski ning sel moel tõsta finantsinformatsiooni usaldatavuse taset kasutajate jaoks.
Kui audiitoräriühingu konkreetse töövõtu eest vastutavale audiitorile (töövõtupartnerile) saab töövõtu kestel teatavaks info, mis oleks tinginud kindlustandvast töövõtust keeldumise, kui see info oleks olnud kättesaadav varem, peab audiitoräriühing rakendama vajalikke abinõusid: kas kliendisuhtest loobumine, töövõtulepingu ülesütlemine ja arvamuse avaldamisest loobumine auditi puhul või kokkuvõtte tegemisest loobumine finantsinfo ülevaatuse korral.
Täpsemalt lugege Raamatupidamisuudiste septembrinumbrist...
Tahate saada septembrinumbrit? Praegu on just õige aeg tellida Raamatupidamisuudised teiseks poolaastaks, sest tellimus on 15% soodsam. Lisaks saate neljanda numbri täiesti tasuta (väärtusega 19 eurot)!
Vaadake lähemalt www.rup.ee/tellimine.
19. septembril ootame teid ka seminarile "Tere tulemast, astmeline tulumaks!". Seminari lektor on Aule Kingsigo.