Vanatehnika klubide liit avaldab nördimust, et kuigi esitas augustis seisukohad ning konkreetsed ettepanekud mootorsõidukimaksu väljatöötamiskavatsusele, siis avaldatud seaduseelnõus ei ole ühegagi neist arvestatud ega ka põhjendatud, miks on ettepanekud jäetud arvesse võtmata.
Nimelt ei ole liidu hinnangul museaalide ning kollektsioneerimisobjektide keskkonnamõjust lähtuval põhjendusel maksustamine õige. Samuti on keskkonnamõju saavutamisega vastuolus lähenemine, et mootorsõiduki eest tuleb maksta terve aasta eest ning selle kasutamine lühemal perioodil ei mõjuta maksu suurust, leiab ühing oma pöördumises.
See toob liidu sõnul kaasa olukorra, kus endiselt kasutuskõlbulikud sõidukid utiliseeritakse, kuna nende säilitamine ei ole majanduslikult mõistlik. Teiseks vähendab see võimalusi kasutada lõpuni ka neid endiselt alles jäänud vanemaid sõidukeid, kuna varuosi vanematele sõidukitele ei toodeta ning varuosi Eestis enam osta ei ole võimalik.
Liit palub rahandusministeeriumilt põhjendusi, miks ei arvestatud näiteks ettepanekuga vabastada planeeritavast mootorsõidukimaksust kõik vähemalt 50 aastat tagasi valmistatud sõidukid, kuna tegemist on kultuuriväärtustega ning miks ei võiks maksu tasumine toimuda üksnes sõiduki reaalse kasutamisajaga proportsionaalselt.
Samuti soovib liit selgitust, miks ei ole võimalik nii-öelda romude ja fantoomsõidukitega tegelemisel kasutada muid meetmeid kui registripõhine omandimaks, mis mõjutab eelkõige õiguskuulekaid sõidukite omanikke. Täielikult on MTÜ andmetel tegemata ka analüüs, kui suur on üldse selliste sõidukite probleem ning kas nende maksustamine võimaldab seda lahendada.