Majandus- ja taristuminister Urve Palo sõnul tagab varakult korraldatud hange saarte elanikele kindluse, et mugav ja kiire praamiühendus jätkub ka kahe aasta pärast. Nelja laeva hankimine tähendab, et ka Hiiumaa liinile tuleb üks uuem ja suurem laev juurde.
Neli opereerimist alustavat laeva peavad olema kas spetsiaalselt hankeks ehitatud uued või kuni 86 kuud kasutuses olnud reisiparvlaevad. Avaliku liiniveo algusaeg on 1. oktoober 2016 ja lepingu kestvus on 10 aastat. Sealjuures on riigil õigus tulevikus laevad välja osta.
Hankeleping hõlmab ka piletimüügi, eelmüügi ja broneerimise korraldamist nii sadamates kui e-keskkonnas.
Reisiparvlaevad peavad võimaldama aastaringset, iseseisvat ilma välise puksiir- või jäämurdeteenuseta vedu. Iga laev peab mahutama vähemalt 150 sõiduautot või kümme autorongi. Päästevahenditega varustatud sõitjakohti peab olema laeval vähemalt 600 sõitjale, sealhulgas sisesalongis peab olema istekohti vähemalt 400.
Reisile kuluv aeg sõitjate pardalevõtu ja pardalt lahkumisega ning koos sõidukite lastimise ja lossimisega ei või ületada tavapärastes ilmastikuoludes Rohuküla-Heltermaa liinil 90 minutit, sealjuures ülesõidu aeg ei tohi olla pikem kui 75 minutit. Kuivastu-Virtsu liinil ei tohi koguaeg ületada 35 minutit, kusjuures ülesõidu aeg ei tohi olla pikem kui 25 minutit.
Pakkumiste esitamise tähtaeg hankele on 15. september 2014 ning see peab jõus olema üks aasta. Pakkumiste võrdlemisel võetakse arvesse nii avaliku liiniveo teenuse maksumust lepinguperioodil kui reisiparvlaevade hinda lepinguperioodi lõpus. Riik sõlmib hankelepingu madalaima hinnaga pakkujaga.
Vastavalt valitsuskabineti korraldusele osaleb hankel ka riigile kuuluv AS Tallinn Sadam. Lisaks saadab MKM hankel osalemise kutse kümnekonnale ettevõttele nii Eestis kui välismaal.