16.01.2014 Neljapäev

Tööinspektsioon asutab tööandjate elu lihtsustava andmekogu

Valitsuse tänasel istungil kiideti heaks töötervishoiu ja tööohutuse seaduse muutmise seaduse eelnõu seoses Tööinspektsiooni kliendiportaali kasutuselevõtuga, et võimaldada tööandjatele selle kaudu lihtsamat ja kiiremat elektroonilist suhtluskanalit erinevates toimingutes.

Tööinspektsioon asutab tööandjate elu lihtsustava andmekogu
Tööinspektsioon asutab tööandjate elu lihtsustava andmekogu Foto: Reuters

Eelnõuga muudetakse tööõnnetusest ja töötajale tööõnnetuse tagajärjel ajutise töövõimetuse määramisest teatamise korda. Eelnõu kohaselt hakkab edaspidi arsti asemel tööandjat raskest ja surmaga lõppenud tööõnnetusest ning tööõnnetuse tagajärjel ajutise töövõimetuse määramisest teavitama Tööinspektsioon.

Eelnõuga asutatakse uus ohutu tööelu andmekogu ja valideeritakse olemasolev töökeskkonna andmekogu riigi infosüsteemi haldussüsteemis. Ohutu tööelu andmekogu võimaldab võtta kasutusele ohutu tööelu töövahendi, mis abistab tööandjat õigusaktidest tulenevate töötervishoiu ja tööohutuse alaste kohustuste täitmisel.

Kliendiportaal on tööandjatele suunatud veebileht, mille abil nad saavad Tööinspektsiooniga elektrooniliselt suhelda ja dokumente vahetada. Kliendiportaali kasutaja saab end tuvastada ID-kaardi, mobiil-ID või pangalingi abil. Kehtiv kord näeb ette Tööinspektsiooni kirjaliku teavitamise, mis eeldab dokumendi omakäelist allkirjastamist dokumendi esitaja poolt.

Andmekogu kasutamine on ettevõtjatele vabatahtlik. Loodavas andmekogus töödeldakse Tööinspektsiooni riikliku järelevalve teostamise ning töövaidlusega seotud andmeid.

Seaduseelnõu on kavandatud jõustuma 1. septembril.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255