Euroopa Komisjon eraldab Rail Balticule 110,5 miljonit
"Euroopa Liidu liikmesriigid kiitsid 6. juulil heaks Euroopa ühendamise rahastu (CEF) komitees esildatud rahastamisotsuse eraldada 2,7 miljardit eurot 152 olulise transpordiprojekti jaoks," ütles Euroopa Komisjoni pressiesindaja Victoria Von Hammerstein-Gesmold BNS-ile.
"Pärast heakskiitu võttis Euroopa Komisjon 25. juulil vastu ametliku otsuse rakendada ühe- ja mitmeaastates tööprogrammides tehtud [kaasrahastamise] valikuotsused," lisas ta.
"Komisjoni Innovatsiooni ja Võrkude Rakendusamet (INEA) on koostanud individuaalprojektide toetusesaajatega toetuslepingud, mida hakatakse sõlmima nüüdsest kuni novembrini," ütles Hammerstein-Gesmold.
Rail Balticule mõeldud 110,5 miljonist eurost läheb 98,4 miljonit Leedule, ligi 7 miljonit Lätile ja 5,2 miljonit Eestile.
Suurim osa Euroopa Komisjoni vahenditest ehk 1,8 miljardit suunataksegi Euroopa raudteevõrgu arendamisse. Kõik projektid valiti rahastamiseks välja konkurentsipõhistel projektikonkurssidel, mis käivitati 13. oktoobril 2016. Saadi 349 kaasrahastamise taotlust kogusummas 7,5 miljardit eurot.
Seni on kolm Balti riiki ja ühisettevõte RB Rail AS saanud Rail Balticu ehitamiseks CEF-ist kaks eri toetust. Projektide koguväärtus on 765 miljonit eurot, millest CEF-i toetus moodustab kokku 85 protsenti abikõlblikest kuludest ehk maksimaalselt 633 miljonit eurot.
Rail Balticu projekt hõlmab kiire rahvusvahelise raudtee ehitust Tallinnast Leedu-Poola piirini. Rööpme laius on 1435 millimeetrit ehk Euroopa standard ja reisirongid sõidavad kiirusega kuni 240 kilomeetrit tunnis, samas kui kaubarongid sõidavad kiirusega kuni 120 kilomeetrit tunnis.