Ehitus- ja elamutalituse juhataja Maria Ševeljova sõnul on praegune ehitisregister vananenud nii moraalselt kui ka tehnoloogiliselt, sest on muutumatuna püsinud juba aastast 2003. „Tegemist on registri uuendamise esimese etapiga, kus võtame kasutusele uue tehnilise platvormi,“ selgitas Ševeljova. „Teise etapina on plaanis suvel muuta ehitisregistri toimingud, näiteks ehitusloa või kasutusloa taotlemine, menetlemine ja väljastamine, veebipõhiseks. Ehitisregister on siin selgelt teistest avaliku sektori teenustest maha jäänud.“
Ehitisregistri toimingute elektrooniliseks muutmine toimub koos praegu Riigikogus menetluses oleva ehitusseadustiku kehtimahakkamisega. Eelnõu järgi peaks see rakenduma 1. juulil 2015.
Seoses registri uuendamisega ei saa 30. septembri õhtust 6. oktoobri hommikuni ehitisregistrit kasutada ega sealtkaudu dokumente väljastada. Ehitisregistri andmeid seisuga 30.09.2014 saab sellel ajavahemikul vaadata siit. Juba töösse antud taotluste menetlemine aga jätkub, samuti saab kohalikele omavalitsustele uusi taotlusi esitada näiteks e-posti teel või paberil.
Samuti muutuvad alates 1. oktoobrist ka taotluste vormid ning sellest kuupäevast ei võeta enam vanadel vormidel taotlusi vastu. Uute vormide ja vastavustabeliga on võimalik tutvuda veebilehel.
Ehitisregistri abil peetakse arvestust ehitiste üle. Registri veebilehel on võimalik tutvuda ehitiste tehniliste andmetega ja ehitise kohta esitatud dokumentidega (sealhulgas ehitus- ja kasutusload). Andmeid esitavad registrisse peamiselt kohalikud omavalitsused. Ehitisregistrit haldab Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium. Ehitisregistrisse on kantud 900 000 ehitise, seal hulgas 670 000 hoone andmed.