Tallinna abilinnapea Arvo Sarapuu sõnul hoolib linn oma keskkonnast, linlastest ja nende tervisest ning seetõttu on linn algatanud kampaania, millega soovitakse tõsta autojuhtide teadlikkust lamellrehvide kasulikkusest, teatas BNS.
„Uuringute kohaselt kasutab Tallinnas naastrehve 74 protsenti ja lamellrehve 26 protsenti sõidukijuhtidest. „Ent ka Tallinna eesmärk võiks olla sama, mis Helsingis, ehk suurendada lamellrehve kasutatavate sõidukite arvu 75 protsendini. Selle tulemusel väheneb tänavatolmu hulk ja paraneb ka linna õhukvaliteet. Eeldatavalt vähenevad ka inimeste tervisehäired, teekatete uuendamiskulud ning liiklus muutub rahulikumaks," rääkis Sarapuu.
Abilinnapea sõnul on probleeme, mida naastrehvide kasutamine endaga kaasa toob, küllaga. „Näiteks Tallinna Tehnikaülikooli poolt läbi viidud uuringus märgiti, et 10 kilomeetri läbimisel rebib naastrehvidega varustatud sõiduauto teekatte pinnalt 220-320 grammi mineraalmaterjali ja sideaine osakesi. Kui nüüd visualiseerida seda kogust, siis on see kolm pakki Kalevi komme. Osakesed aga lenduvad õhku ning nii hingame seda igapäevaselt,“ selgitas Sarapuu.
Sarapuu sõnul on naastrehvide kasutamisega seotud probleemid aktuaalsed ka Helsingis. Sealse uurimuse aruandes tõdeti, et kevadine tänavatolm koosneb suurel määral kivimaterjalidest pärit mineraalainete osakestest, mille peamiseks allikaks on linnapiirkonnas naastrehvide kulutatud teekattes sisalduv kiviaine.
Helsingi uurimus toob ühtlasi välja, et naastrehvid toodavad lamell- ja suverehvidest selgelt rohkem tolmu siis, kui teepinnad on suhteliselt puhtad. "Põhjuseks on naastrehvide tekitatav pinnakatte kulumine. Lisaks tasub rõhutada, et naastrehvid on ka mürarohkemad,“ nentis Sarapuu.