“Välismaal reisil olles võib ette tulla erinevaid ootamatuid olukordi, mille lahendamisega inimesed tihti kokku ei puutu ning seetõttu puudub piisavalt teadmisi nende probleemide lahendamiseks. Täiendatud reisiäpp annab juhiseid erinevateks olukordadeks, et leida murele kohapeal lahendus,” selgitas EL tarbija nõustamiskeskuse juhataja Kristina Vaksmaa. Näiteks mida teha siis, kui rendiautole järele minnes selgub, et hind on kokkulepitust kallim või broneeritud hotellituba polegi saadaval, või ostetud ese ostub defektiga kaubaks? Selliseid ja paljusid teisi juhtumisi võib kõigil ette tulla. Seejuures on oluline teada, et kord juba telefoni laetud nutirakendus ei vaja töötamiseks andmesideühendust, mis on eriti oluline välismaal olles vältimaks rändlusvõrgus andmeside kasutamist.
Rakendus on hea reisiabiline kõikides Euroopa Liidu riikides ning Islandil ja Norras, sest sisaldab kõiki vajalikke nõuandeid ja aitab end väljendada 25 keeles. Reisiäppi on lihtne kasutada. Kõigepealt tuleb valida oma sihtkoht ehk asukoht reisi ajal, seejärel saab valida 9 teema vahel: ostlemine, autorent, lennuk, rong, buss, laev/praam, hotell, tervis ja hea teada. Viimasest kategooriast leiab igas riigis tegutseva ECC-võrgustiku ja saatkonna infot ja kontaktid ning teavet Euroopa hädaabinumbri ja Euroopa infoteenuse kohta. Pärast teema valimist ilmuvad ekraanile tarbija õigused antud olukorras ning võimalus see kohalikus keeles kas ette lugeda või näidata vajalikku lauset ekraanilt teenindajale.
ECC-võrgustiku reisiäpp “ECC-Net: Travel app” ühildub kõikide mobiilsete seadmetega, mis kasutavad iOS, Android või Microsoft Windows operatsioonisüsteemi. Äppi saab tasuta alla laadida vastavalt Apple app store’ist, Google Playstore’ist või Windows Apps+GamesStore’ist.
Euroopa tarbija nõustamiskeskused ehk ECC- võrgustik on loodud igasse EL liikmesriiki, ka Norrasse ja Islandile selleks, et tarbijad tunneksid end teistest liikmesriikidest oste sooritades ja reisides sama kindlalt kui koduriigis. Keskused nõustavad ja abistavad piiriüleste probleemide lahendamisel. Eestis tegutseb vastav keskus tarbijakaitseameti koosseisus. Keskuse teenused on tarbijatele tasuta. Ka spetsiaalne kodulehekülg www.consumer.ee pakub igakülgset teavet ülepiiriliste kaupade ja teenuste ostudega seotud küsimustes