Euroopa riikide elanikest kulutavad kõige rohkem, jõuluostudele sakslased – 30,58% leibkonna netosissetulekust, kolmandale kohale platseerusid eestlased, kelle väljaminekutest moodustab jõulukinkidele kuluv summa 28,66% ehk 571 eurot, selgub Ferratum Groupi rahvusvahelise jõulu-uuringu Christmas Barometer 2016 tulemustest.
Küsitlus korraldati 20 riigis ning keskmiselt kulutasid nende riikide elanikud jõuluostudele 22% leibkonna netosissetulekust. Saksamaale järgnesid Leedu 30,3% ja Eesti 28,66%-ga. Norras, Soomes ning Hollandis kulutasid leidkonnad jõuludega seotud kulutustele vähem kui viiendiku oma sissetulekust.
Eestlased kulutavad kõige enam ehk 22% jõuluostudest kuluvast summast mänguasjadele, teisele kohale jäävad kosmeetika ja parfümeeriatooted ning kolmandal kohal on maiustused ning rõivastele ja elektroonikale kulub võrdselt 10%.
Ferratum Bank Eesti koordinaator Tanel Tarkmees nentis, et jõulud on Eestis selgelt lastepühad, kuna kõige enam raha kulutavad eestlased advendiajal just mänguasjade soetamisele.
Uuringust selgus, et keskmine leibkond kulutab 24,5% oma jõuluostudele minevast summast internetis. Eelmisel aastal oli sama näitaja 21,6%. Eestis ostetakse internetist sama palju kui eelmisel aastal. Uuringus platseerus Eesti 19. kohale ning vaid 15,42% Eesti inimestest eelistab oma jõuluostud teha internetist.
Uuringus osales tänavu üle 13 000 leibkonna. Osalejatelt sooviti teada, millised on nende arvates kõige populaarsemad kingitused, millises riigis kulutatakse jõuludele enim raha ja kas leibkonnad teevad aina enam oste veebipoodides või eelistavad siiski traditsioonilisi ostukohti.