Kolmapäev, 26 Aprill 2017 15:33

Milleks on tööraamat vajalik ja mida sellega praegu teha? Esile tõstetud

Hinda seda artiklit
(0 hinnangut)
Riina Vään, õigusõpetuse lektor
Riina Vään, õigusõpetuse lektor

Milleks on tööraamat vajalik ja mida sellega praegu teha?

Vastab Riina Vään, õigusõpetuse lektor:

Alates 2009. aasta 1. juulist jõustunud töölepingu seadus (edaspidi – TLS) ei kehtestanud enam tööraamatute pidamise nõuet, mis tähendab, et isikutele, kes on tööle asunud pärast seda kuupäeva, enam tööraamatuid ei väljastatud ja nemad ei pidanud tööle asumisel tööraamatut esitama. Kuni selle kuupäevani oli tööraamatute pidamine üks tööandja kohustusi – töötamine tuli kanda tööraamatusse ja kui tööle asus inimene, kellel ei olnud tööraamatut, siis tuli see talle väljastada.

Tööraamatus olevaid andmeid on vaja enne 1999. aasta 1. septembrit omandatud pensioniõigusliku staaži kindlakstegemiseks, sest sellele tähtajale eelnevat aega ei ole registrites kajastatud ja see staaž tuleb inimestel endil dokumentide alusel tõendada. Praegu vanaduspenisonile minevad inimesed alustasid üldjuhul ju töötamist 1970. aastatel.

Tööraamat on oluline dokument ka neile, kes tahavad tõestada oma õigust soodustingimustel vanaduspensionile. Tööraamatusse tehtud märke abil on kerge tõendada kunagi tehtud tervistkahjustavat tööd.

Kuna inimese enda käes olev tööraamat võib hävida või kaduma minna, annab töölepingu seadus võimaluse esitada tööraamat andmete registreerimiseks elukohajärgsesse sotsiaalkindlustusameti osakonda.

Inimene võib tööraamatu sotsiaalkindlustusametile esitada ise või teeb seda tööandja, kui töötaja või teenistuja ei ole ühe aasta jooksul alates töösuhte lõppemisest seda välja võtnud (TLS § 134). Juba alates 2011. aasta 1. jaanuarist oli võimalik tööraamatuid sotsiaalkindlustusametisse hoiule viia ja selles korras ei ole midagi uut.

Tööandja käes hoitakse enne 2009. aastat väljastatud tööraamatut seni, kuni inimene töötab ja töölt lahkudes antakse see talle tagasi, või kui töötaja on soovinud, siis on talle see ka varem väljastatud.

Praegune sotsiaalkindlustusameti soovitus esitada neile oma tööraamat, ei puuduta neid isikuid, kes juba saavad pensioni või kes on töötamist alustanud 1999. aastast. Täiesti vabalt võib tööraamatut enda käes hoida ja viia sotsiaalkindlustusametisse alles siis, kui hakatakse pensioni taotlema.

Pärast pensioni määramist antakse tööraamat inimesele tagasi.

Lisainfo

1 kommentaar

  • Kommentaari link Teisipäev, 02 Mai 2017 08:49 lisas sir joel williams

    Tarvitsen lainan apuna 2000 dollaria 2%: n korolla


    Tarvitsetko kiireellistä rahoitusluottoa?
    * Erittäin nopea ja välitön siirto pankkitilillesi
    * Takaisinmaksu alkaa kahdeksan kuukauden kuluttua rahan saamisesta
    pankkitili
    * Alhainen korko 2%
    * Pitkäaikainen takaisinmaksu (1-30 vuotta) Pituus
    * Joustavat lainaehdot ja kuukausimaksu
    *. Kuinka kauan rahoitukseen tarvitaan? Lainahakemuksen jättämisen jälkeen
    Voit odottaa alustavan vastauksen alle 24 tuntia
    Rahoitusta 72-96 tunnin kuluttua saatuaan tarvittavat tiedot
    sinulta.

    Ota yhteyttä tähän valtuutettuun ja oikeutettuun yritykseen
    Antamaan taloudellista tukea kaikille
    Lisätietoja ja lainahakemuslomake

    Email: cashfirmarena@gmail.com


    Parhain terveisin
    Sir Joel Williams
    RAHOITUSOSUUDEN LAINAN YRITYS
    toimitusjohtaja
    Puh: +601111850392
    Sähköposti: cashfirmarena@gmail.com
    Webisite: cashfirmarena.wordpress.com

Jäta kommentaar

Veendu, et kõik kohustuslik (*) info oleks sisestatud. HTML-i kasutamine pole lubatud.


Viimased vastused lugejate küsimustele õiguse teemal

Juristid ja advokaadid vastab lugejate küsimustele

  • Milleks on tööraamat vajalik ja mida sellega praegu teha?
    Milleks on tööraamat vajalik ja mida sellega praegu teha?

    Milleks on tööraamat vajalik ja mida sellega praegu teha?

  • Mida teha, kui korteriühistu juhatus ei vasta küsimustele?
    Mida teha, kui korteriühistu juhatus ei vasta küsimustele?

    Olen pensionär. Oleme elanud abikaasaga maja 5. korruse korteris üle 30 aasta. Pärast 7. korrusel asuvas korteris tehtud euroremonti ei ole meie köögis ventilatsiooni juba üle kümne aasta. Nüüd aga, alates kütteperioodi algusest ei tööta küte WC-s ja vannitoas pärast järjekordset korteriremonti 7. korrusel. Oleme kogu püstakuga pöördunud korteriühistu poole nii suuliselt kui ka kirjalikult, kuid vastust pole saanud. Kuigi korteriühistu juhatuses on seadmete tehnilise korrasoleku eest vastutav isik, kes saab regulaarselt palka. Kas oskate soovitada, kuhu võiksime abi saamiseks pöörduda?

  • Üürnik võib kahju käsitleda tüüptingimusena
    Üürnik võib kahju käsitleda tüüptingimusena

    Kas lepingu lõpetamisega kaasneva kahju hüvitamist saaks käsitleda tüüptingimusena?

  • Kas juhatuse liikme hüved tuleb kirja panna tema lepingusse?
    Kas juhatuse liikme hüved tuleb kirja panna tema lepingusse?

    Oleme võtnud uue juhatuse liikme ning maksame talle juhatuse liikme tasu. Kas ettevõttel on õigust juhatuse liikme lepingus ette näha ka lisahüvesid, näiteks õigust saada puhkust ja puhkusetasu?

  • Kas igasuguse laenu andva ettevõtte peab registreerima krediidiasutuseks?
    Kas igasuguse laenu andva ettevõtte peab registreerima krediidiasutuseks?

    2015. aastal olid ettevõtte põhitegevusteks ehitustööd. 2016. aastal ehitustöödega enam ei tegelda, vaid antakse laenu eraisikutele. Kas sellisel juhul on ettevõtte põhitegevuseks automaatselt laenude andmine ning ettevõte tuleb registreerida krediidiasutuseks? Muidugi ei soovi ettevõte ennast registreerida, sest seda tegevust pole kaugemas perspektiivis kavas jätkata. Pealegi, kas niisuguses olukorras tuleb laenuintressid kajastada müügituluna, mitte finantstuluna?

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes