07.07.2020 Teisipäev

Intellektuaalne omand ja sotsiaalmeedia ajastu

Intellektuaalne omand hõlmab inimese vaimse, intellektuaalse töö tulemusi, näiteks leiutisi, kirjandus- ja kunstiteoseid, kaubamärke (vt ka Ülemaailmse Intellektuaalse Omandi Organisatsiooni asutamise konventsiooni § 2, RT II 1993, 25, 55). Tavakasutaja puutub internetis kõige tõenäolisemalt kokku autoriõiguste ja kaubamärgiõigusega, mistõttu on käesolevas artiklis keskendutud just nendele kahele intellektuaalse omandi mõistega hõlmatud valdkonnale.

Helery Maidlas, jurist, Advokaadibüroo FORT
Helery Maidlas, jurist, Advokaadibüroo FORT Foto: erakogu

Inimesed jagavad ja saavad üha rohkem infot ja n-ö sisu just sotsiaalmeedia kaudu, jagatakse erinevaid postitusi, laetakse üles pilte jmt. Seetõttu on intellektuaalse omandi kontekstis aktuaalne küsimus sellest, kuidas kasutada infot nii, et see ei rikuks...


Juurdepääs käesolevale materjalile on finants- ja õigusajakirja RUP tellijatel.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255