Projekti eesmärk on vältida tarbijate eksitamist ja tagada turul aus konkurents allahindluste tegemisel.
„Koostasime aasta algul nimekirja 70 e-poest, mille külastatavus on suur, hõlmates eri kaubanduse valdkondi. Lisasime iga kaupleja kohta vähemalt 30 toodet soodushinna monitoorimise tööriista abil jälgimisse. Tooteid monitoorime kogu aasta vältel ja tänaseks oleme pöördunud 27 kaupleja poole, et allahindluseid tehtaks kooskõlas soodushinna reeglitega," kommenteeris TTJA kaubanduse jurist-valdkonnajuht Hellika Teder.
Allahindluste kuvamise reeglid muutusid ligi kaks aastat tagasi. "Selle aja jooksul oleme järjepidevalt nõustanud kauplejaid ning kontrollinud soodushindade arvutamist nii e-poodides kui ka füüsilistes kauplustes. Neid, kes uuenenud reeglitega vastuollu lähevad, on küll aina vähem, kuid siiski leidub rikkumisi, mis vajavad täiendavat selgitustööd ja sekkumist,“ ütles Teder.
Kokkuvõtvalt juhtis amet kauplejate tähelepanu sellele, et soodushinna reeglid rakenduvad kampaaniatele, mille raames pakutakse e-poes avaldatud avalikkusele kättesaadavat sooduskoodi; allahindlust peab näitama viimase 30 päeva madalaimast hinnast. See tähendab, et arvesse tuleb võtta kõik enne käimasoleva kampaania algust 30 päeva jooksul kehtinud sooduskampaaniate hinnad ning soodushind tuleb arvutada varasema 30 päeva madalaimat hinnast, seega ei ole lubatud protsendi näitamine soovituslikust jaemüügihinnast vms hinnast.
„Soovitame tarbijatel uurida alati ette, kui palju soovitud toode tavaliselt maksab, eriti erinevate ostukampaaniate eel. Nii välditakse värvilise sildi või suure protsendimärgi juures emotsiooniostu, mis tagantjärele ei pruugi enam mõistlik tunduda. Asja ostmisega, mida tegelikult vaja pole, koormatakse nii oma rahakotti, kodu kui ka keskkonda,“ täiendas Teder.
E-poe ostud lubab seadus 14 päeva jooksul põhjust esitamata üldjuhul tagastada.
Reeglite paremaks mõistmiseks on TTJA koostanud üheleheküljelise allahindluse meelespea ja uuendanud hinna avaldamise juhendit. TTJA kutsub kauplejaid üles juhenditega tutvuma ja oma kaubandustegevuses reeglitest juhinduma.