01.04.2024 Esmaspäev

Eesti autojuhid eelistavad Saksamaalt pärit kasutatud autosid

Eesti autojuhid eelistavad Saksamaalt pärit kasutatud autosid, selgitas carVerticali platvormi kasutajate analüüs.

Kõige rohkem kahjustusi oli Leedust ja Lätist imporditud autodel – vastavalt 57,6 ja 58,4 protsenti.
Kõige rohkem kahjustusi oli Leedust ja Lätist imporditud autodel – vastavalt 57,6 ja 58,4 protsenti. Foto: pixabay

31,5 protsenti kõigist carVerticali poolt kontrollitud imporditud autodest eelmisel aastal olid Eestisse toodud Saksamaalt, 16,3 protsenti Rootsist, 12,4 protsenti Leedust, 10,1 protsenti Lätist ja 9,6 protsenti Prantsusmaalt.

Kui kolmandik sõidukitest saabus Eestisse Saksamaalt, siis 3,4 protsenti neist olid tagasikeritud läbisõiduga ja 22,8 protsenti varem kahjustatud. Rootsist pärit autodest 10 protsendil oli läbisõitu muudetud ja 16,5 protsendil olid väiksemad või suuremad kahjustused. Kõige rohkem kahjustusi oli Leedust ja Lätist imporditud autodel – vastavalt 57,6 ja 58,4 protsenti. Ka tagasikerimiste olukord Baltimaades ei ole kiita - 8,3 protsenti Leedust ja 12,9 protsenti Lätist pärit sõidukitest oli võltsitud läbisõiduga.

„Saksamaa on Euroopa suurim kasutatud autode eksportija. Kuna riigil on hea maanteeinfrastruktuur, ekspordib see palju suure läbisõiduga diiselmootoriga ja luksusautosid. Samuti usutakse, et sakslased pööravad rohkem tähelepanu auto hooldamisele ja omamisele. Kui aga kasutatud sõidukid liiguvad välisriikide omanikele, võib osa teavet, nagu hooldusajalugu või isegi läbisõit, olla muudetud ja see suurendab riski,“ ütleb autoekspert ja carVerticali kommunikatsioonijuht Matas Buzelis.

Ostjad võivad saada imporditud auto, valides oma eelistatud mudeli välismaiste kuulutuste veebilehelt ja ostes selle kas otse või imporditeenustele spetsialiseerunud ettevõtte kaudu. Sel viisil hoolitseb ettevõte kõikide dokumentide eest ja toimetab auto otse ostja ukse taha.

Teine võimalus on osta Eestis auto, mis ei ole veel kodumaisel turul registreeritud. Sellisel juhul peab ostja ise sõiduki registreerima ja tehnoülevaatuse läbima.

„On ka kolmas ja kõige riskantsem võimalus. Ostja võib täiesti märkamata jätta, et auto on Eestisse imporditud, sest see on juba registreeritud ja müüdud kui sõidukina, millel ei ole välisriigi ajalugu. Mõnikord ei teavita müüjad ostjaid sõiduki minevikust,“ selgitab Buzelis.

Kuigi imporditud autode suur valik võib ahvatleda kasutatud autode ostjaid tegema spontaanset otsust, on siiski äärmiselt oluline kontrollida sõiduki ajalugu, et vältida kuu aega hiljem ilmnevaid ebameeldivaid üllatusi.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255