26.06.2023 Esmaspäev

TTJA kontrollis majutusettevõtjate kodulehti

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA) kontrollis sügisel ja talvel 50 Eestis tegutseva majutusteenuse osutaja veebilehte.

Kokku kontrolliti 27 hotelli, kahe motelli, üheksa hosteli, kahe külaliskorteri, kahe külalistemaja ja kaheksa puhkemaja veebilehe nõuetele vastavust, teatas amet.
Kokku kontrolliti 27 hotelli, kahe motelli, üheksa hosteli, kahe külaliskorteri, kahe külalistemaja ja kaheksa puhkemaja veebilehe nõuetele vastavust, teatas amet. Foto: pexels

Kokku kontrolliti 27 hotelli, kahe motelli, üheksa hosteli, kahe külaliskorteri, kahe külalistemaja ja kaheksa puhkemaja veebilehe nõuetele vastavust, teatas amet. 

TTJA kontrollis, kas majutusteenuse osutaja on oma veebilehel avaldanud õiged ja piisavad andmed ettevõtja kohta, samuti hinnateavet ning majutusteenuse broneerimise tingimusi.

50-st kontrollitud veebilehest puudusid andmed majutusteenuse osutaja ärinime kohta 14 juhul ja kontaktandmed ühel juhul. Neli hotelli 27-st olid märkinud end tärnisüsteemi järgi tärnihotellideks, kuigi tärne ei ole neile omistatud. Lausa 20 korral ei olnud avaldatud hinnateave piisavalt selge ja arusaadav. Hinnateave peab ameti selgitusel andma ülevaate, kui suureks ühel või teisel juhul majutusteenuse koguhind kujuneb, olenevalt sellest, millal, millist liiki tuba ja mitmele inimesele tarbija broneerida soovib.

Kõige sagedamini jäi hinnateave ja koguhinna summa ebaselgeks lastega puhkava pere puhul, kelle jaoks selgus lõplik hind alles broneeringu lõpus või pärast täiendavaid päringuid. Paljudel juhtudel ei selgunud broneeringu käigus, kas ja kui suur lisatasu rakendub näiteks lapsega majutumisel ning kas see tasu sisaldab ka lapse lisavoodit või mitte. Mitmel juhul jäi ebaselgeks, millisest vanusest alates on lapsele lisavoodi tellimine kohustuslik.

Mitmel juhul kujunes broneeringu tegemise käigus hind hinnakirjas avaldatust erinevaks. Samuti oli juhtumeid, kus "alates" hinnaga teenust ei olnudki võimalik broneerida.

Mõningatel juhtudel jäi ebaselgeks, milliste teenuste või mugavuste eest tuleb lisatasu maksta. Näiteks kas külaliskorteris tuleb toidunõude kasutamise eest eraldi tasuda või puudusid juhised, kuidas tellida hinnakirjas toodud lisateenuseid, mida broneeringusüsteem eraldi ei näidanud.

Broneerimise ja tühistamise tingimustega seotud puudusi tuvastas TTJA kümnel korral. Mitmel juhul olid tingimused küll esitatud, kuid üksnes inglise keeles. Näiteks oli tühistamise tasu info vastuoluline, kui majutusettevõtja märkis, et tühistamine on tasuta, kuid kinni peetakse broneeringutasu, mille suurust ei avaldatud. Osadel juhtudel jäi ebaselgeks, kuidas peaks tarbija broneeringu tühistamise soovi korral tegutsema.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255