16.06.2017 Reede

Uuring: meediareklaamiturg kasvas mullu 1,6 protsenti 94,1 miljonini

Kantar Emori reklaamikulutuste uuringu kohaselt kasvas Eesti meediareklaamiturg 2016. aastal 1,6 protsenti 94,1 miljoni euroni.

Meediatüüpidest olid aasta suurimad tõusjad välimeedia ja internet, mis kasvasid vastavalt 10,3 protsenti 10,3 miljoni euroni ning 9,7 protsenti 18,9 miljoni euroni. Võrreldes 2015. aastaga näitas kasvutrendi ka raadio 5,5 protsenti 9,3 miljoni euroni, teiste meediatüüpide reklaamikäibed näitasid kahanemismärke ning lõpetasid võrreldes eelmise aastaga negatiivselt, märkis uuringufirma.

Kogu aasta näitajate põhjal on jätkuvalt suurim osakaal telereklaamil 25,2 miljoni euroga, samas kahanes see aastavõrdluses 0,8 protsenti. Ajalehtede reklaamikäive vähenes 6 protsenti 16,8 miljonile eurole, otseposti reklaamikäive vähenes 1,9 protsenti 8 miljonile eurole ja ajakirjade reklaamikäive 3,9 protsenti 5,5 miljonile eurole.

Kantar Emor võttis neljandat korda kokku summad, mis Eesti suurimate reklaamivahendajate kaudu eelmise aasta jooksul liikusid Google'isse ja Facebooki. Vaatluse all on 16 Eestis tegutseva suurema meedia- ja digiagentuuri poolt edastatud reklaamipanuste netosummad. Nende vahendusel liikus 2016. aastal Eestist välja ligikaudu 6,6 miljonit eurot. Seda on pea pooleteise miljoni euro võrra rohkem kui 2015. aastal.

Kohaliku internetireklaamituru 2016. aasta kogumahuks kujunes 18,9 miljonit eurot ning kasv varasema aastaga võrreldes on pidurdunud, jäädes 10 protsendi piirimaile. Numbritest on selgelt näha, et Eesti internetireklaamiturult lahkub raha kiiremas tempos, kui seda kohalike kanalite käibesse lisandub, ning see on ka üks peamisi põhjusi, miks kohalike kanalite käibe kasv on aeglustunud, ning suure tõenäosusega tuleb kohalikul internetireklaamimaastikul tegutsevatel ettevõtetel selle arvelt ka edaspidi lõivu maksta, märkis Kantar Emor.

Rahalistes mahtudes tähendab see, et Google'isse liikus vahendajate kaudu 2016. aastal 4,9 miljonit eurot ja Facebooki 1,7 miljonit eurot, kasv eelmise aastaga võrreldes oli vastavalt 21 ja 53 protsenti.

2016. aasta Baltikumi reklaamiturgu ilmestab jätkuvalt stabiilne kasvutempo, see kasvas aastaga 2,9 protsenti, mis teeb reklaamimahuks kolme Balti riigi peale 278,8 miljonit eurot. Kõige suurema ehk 5,9-protsendise kasvuga 2016. aastal oli Leedu, järgnesid Eesti 1,6-protsendise ning Läti 0,5-protsendise kasvuga.

Erinevalt Eesti meediaturust on Lätis ja Leedus meediatüüpide reklaamimahtude osakaalud tugevalt kaldu telereklaami poole, püsides stabiilselt 45 protsendi piirimail kogureklaamimahust. Sealsete turgude teist positsiooni osakaalus hoiab internet.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255