12.07.2017 Kolmapäev

Tallink käivitab sügisel kaubaveoliini Muuga sadamast Soome

Tallink käivitab oktoobris Muuga sadamast regulaarse kaubaveoliini Helsingi Vuosaari sadamasse, muudatusega viib Tallink Soome-suunalisest kaubaveo mahust kuni neljandiku Tallinna kesklinnast välja.

Tallinki kaubalaev Sea Wind, mis senini kasutab Tallinna Vanasadamat, alustab oktoobris liiklemist Muugalt Transiidikeskus AS-i terminalist, teatas Tallink.

"Tallinki kaubaveomahud näitavad pidevat kasvu ning täiendava kasvu saavutamiseks peame pakkuma uusi võimalusi. Teenuse laiendamine Muugale suurendab meie pakkumiste valikut ning annab meile konkurentsieelise," ütles Tallink Grupi juhatuse esimees Janek Stalmeister pressiteates.

"Muuga sadam võimaldab meie kaubaveo kliendile pääseda liiklusummikutest ning saavutada ajavõit. Muudatusest võidavad ka meie sõiduautoga reisijad, kuna kesklinna sadamas väheneb veokite arv ning liiklus sadamaalal ja selle ümbruses muutub sujuvamaks. Muuga liin viib igapäevaselt Tallinna kesklinnast ära neli kilomeetrit veoautosid, Tallinn muutub rohelisemaks ning linnaliiklus paraneb," ütles Stalmeister.

"Tallinna Sadama jaoks on tegemist märgilise sündmusega, mis vähendab paljuräägitud liikluskoormust Vanasadamas ja kesklinnas ning elavdab Muuga sadamat," märkis Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm.

"Muugale on rajatud korralik infrastruktuur, mis tähendab, et uue ro-ro-liini käivitamiseks peale kuueaastast pausi tuleb osapooltega lõpuni viia vaid mõned töökorralduslikud ja tehnilised muudatused. Pikemalt tulevikku vaadates loob aga Muuga-Vuosaari ro-ro-liin meile lisavõimalusi põhja-lõuna-suunaliste kaubamahtude suurendamisel ning valmistab ette ka Rail Balticu pikendamist Skandinaaviasse," lisas Kalm.

"Poolte ühine otsus käivitada uus ro-ro-liin Muuga ja Vuosaari sadamate vahel on hea näide riigi ja erasektori vastastikku kasulikust koostööst," ütles Transiidikeskuse AS-i juhatuse esimees Vladimir Popov. "Antud otsus avaldab positiivset mõju edaspidise kaubamahu kasvule, keskkonda ja Tallinna infrastruktuuri kahjustamata. Meie terminali infrastruktuur võimaldab teenindada mitut ro-ro-laevaliini ööpäevas, seega võib antud projekt saada tõhusa arengu. Lisaks saab antud teenuse avamist vaadelda kui esimest praktilist sammu pikalt arutatud põhja–lõuna projektile, mille realiseerimise peaosalisteks on riik ja erasektor," lisas Popov.

152 meetri pikkune Sea Wind mahutab kilomeetri ulatuses veokeid. Laev teeb päevas kaks regulaarreisi. Võrreldes Tallinna kesklinnas asuva sadamaga jõuab Muugale peamistelt maanteedelt, sealhulgas Via Balticalt, Tallinna ringtee kaudu oluliselt kiiremini.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255