"Kui siin sõitjateveost eraldi vaadata, siis kaubaveod ju tuginevad ja toetavad hoopis teisi sektoreid: tootmist ja teenindust. Kui meie eksportivate ettevõtete kütusekulud kasvavad, saab pihta nende konkurentsivõime. Kui logistikasektoris kulud kasvavad, kaotavad nemad konkurentsis. Olles niigi ääremaa, on väga keeruline toime tulla, kui konkurentsivõime ka sellise poliitika läbi kannatab," rääkis Villem Tori BNS-ile.
Uue koalitsiooni lubatud aktsiisitõusudest loodetavasse maksutulude laekumisse Tori eriti ei usu. "Kui me vaatame, et bussifirma, millel on liinid ka lõunapiiril, kulutab aastas miljon liitrit kütust, siis on võimalik eeldada, et kolmandik sellest hakkab tulevikus tulema Lätist. Kõik on täiesti lubatud, Läti on Euroopa Liidus," rääkis Tori ja lisas, et siseriiklikel vedudel see nii lihtne ei ole ja siin lihtsalt hinnad tõusevad.
Kütuseaktsiisist enam mõjutatud huvigruppide ja rahandusministeeriumi kohtumisel kuulati Tori hinnangul küll osapooled ära, kuid kindlust tuleviku suhtes see kuigi palju ei tõstnud. "Seda lubadust, kas ka kuulda võetakse, siiski ei antud. Muidugi on lootus, et äkki aktsiisitõus tuleb aeglasem, aga selle lootuse realiseerumises ma kahtlen tugevalt," märkis Tori.
"Transpordivahendite ostmine nõuab ju teatavat kindlust tuleviku suhtes, olenevalt kapitalikuludest on selle tasuvus 6-8 aastat ja kui näiteks osta gaasibusse, siis on vaja teada, millised kulud tulevad. Kui gaasi aktsiis tõstetakse näiteks diislikütuse tasemele, siis seda on vaja ette teada. Praegu öeldi meile, et aktsiiside eelnõu autogaase ei puuduta, küsimusele millal, ei julgenud keegi vastata," ütles ta.
"Väga palju lahtisi otsi jäi veel õhku. Meile öeldi, et pannakse kõik mured kirja ja analüüsitakse mõjusid. Rahandusministeeriumi ametnikud ju ütlesid otse välja, et paljusid mõjusid, millest kolmapäeval juttu oli, arvesse pole võetud," ütles Tori.
Rahandusminister Sven Sester kohtus kolmapäeval kütusesektori esindajatega, et arutada aktsiisitõusudega kaasnevaid riske. Kohtumisel osalesid Eesti Õliühing, Kaubandus-Tööstuskoda, Tööandjate Keskliit, Eesti Jõujaamade ja Kaugkütte Ühing, Eesti Energia, Viru Keemia Grupp, ERAA, Autoettevõtete Liit, Maksu- ja Tolliamet, riigikogu majandus- ja rahanduskomisjonide esimehed, majandus- ja taristuminister ja riigikantselei.