01.12.2020 Teisipäev

Kas ostetud kõrvaklapid võib müüjale tagasi saata? TTJA selgitab

Mida teha, kui internetist ostetud kõrvaklapid pole siiski need, mida otsisid, kuid müüja keeldub neid tagasi võtmast, kuivõrd pakend oli juba avatud? Järgnevalt räägib TTJA lahti konkreetse TTJA tarbijavaidluste komisjonist läbi käinud juhtumi ja annab nõu, milliseid detaile ostmise käigus veel silmas pidada.

Komisjon jõudis seisukohale, et antud juhul on tarbijal õigus lepingust taganeda ning üksnes asjaolu, et tegemist on kõrvasiseste kõrvaklappidega, mille pakend on avatud, ei tähenda, et selle toote puhul automaatselt taganemisõigus puuduks.
Komisjon jõudis seisukohale, et antud juhul on tarbijal õigus lepingust taganeda ning üksnes asjaolu, et tegemist on kõrvasiseste kõrvaklappidega, mille pakend on avatud, ei tähenda, et selle toote puhul automaatselt taganemisõigus puuduks. Foto: pixabay

TTJA tarbijavaidluste komisjon ühtlustas oma praktikat internetist ostetud kõrvasiseste kõrvaklappide 14-päevase tagastusõiguse osas.

Tarbija kasutas 14-päevast lepingust taganemise õigust, kuid kaupleja sellega ei nõustunud, kuna e-kaupluse tingimuste kohaselt ei kuulu tagastamisele kaubad, mis tervisekaitse või hügieenilistel põhjustel ei ole tagastatavad, kui kauba pakend on pärast tarbijale kohaletoimetamist avatud. Kaupleja hinnangul on kõrvasisesed kõrvaklapid toode, mida ei ole võimalik pärast kasutamist selliselt puhastada, et neid saaks uuesti müüa.

Komisjoni hinnangul pidanuks kaupleja oma väiteid tõendama, sh et tarbija poolt proovitud kõrvaklappidel esinesid kasutamise jäljed ja et nende kõrvaldamine kas ei oleks üldse võimalik või kõrvaldamisega kaasneks kõrvaklappide kahjustamine. Kaupleja selliseid tõendeid komisjonile ei esitanud.

Komisjon jõudis seisukohale, et antud juhul on tarbijal õigus lepingust taganeda ning üksnes asjaolu, et tegemist on kõrvasiseste kõrvaklappidega, mille pakend on avatud, ei tähenda, et selle toote puhul automaatselt taganemisõigus puuduks.

Tarbijavaidluste komisjon selgitas, et kui kaupleja kannab seoses kõrvaklappide uuesti pakendamisega täiendavaid kulusid või kui selgub, et asja väärtus on kõrvaklappide proovimise tõttu põhjendatult vähenenud, on kauplejal õigus tarbijalt nõuda väärtuse vähenemise või kantud kulude hüvitamist.

Tutvu lähemalt tarbijavaidluste komisjoni poolt tehtud otsustega siin: https://jvis.ttja.ee/modules/tarbijavaidluskomisjoni-otsused/avalik

Mida silmas pidada ostu otsust tehes?

  • Ära tee tehingut kiire emotsiooni ajendil ja ära usu asju, mis on liiga head, et olla tõsi. Ainult täna ja ainult sulle pakutav super -90%  hinnaga „targaks tegev vedelik“ ei pruugi seda siiski olla.
  • Tee põhjalik eelkontroll ja vali usaldusväärne kaupleja. Maksuvõlad, pidevalt muutuvad ärinimed, kriitiline tagasiside, kauplejale tehtud ettekirjutused või nn mustas nimekirjas olemine  viitavad sellele, et võid olla järgmine petta saanud klient.
  • Veebiostude puhul vaata, kas tegemist on eestimaise, Euroopa Liidu liikmesriigi või kolmanda riigi kauplejaga ning kas tegemist on eraisiku või ettevõttega. Sinu võimalused hilisemalt tekkida võivaid probleeme lahendada sõltuvad sellest.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255