Kui kodu sai veekahju või tulekahju läbi kahjustada, siis kindlustusandja maksis kliendile ülekandega hüvitise vastavalt kodu taastamise kalkulatsioonile. Kui aga klient viivitas remondi alustamisega paar kuud, siis vahepeal olid materjali ja töö hinnad tõusnud ja remondiettevõte ei nõustunud enam endise hinna eest tööd tegema. Kui klient soovis täiendavat hüvitist, siis kindlustusselts seda ei maksnud, sest remondipakkumise tähtaeg oli möödas ja kodu taastamine kallines kliendi tõttu. Kindlustusandja ei pea kandma taastamistööde kallinemise riski, kui klient remondilepingu sõlmimist tarbetult edasi lükkab,
selgitas Potsepp.
Liidu andmetel lahendasid kindlustuse lepitajad mullu 293 lepitust, millest 171 lõppes kindlustusseltsi ja kliendi kokkuleppega. Enim kasvas kodukindlustuse, kasko- ja reisikindlustuse vaidluste arv, kõige suurem vaidlusalune summa oli 176 500 eurot ja kõige väiksem 90 eurot.
2022. aastal esitati 379 lepitusavaldust, mida on 26 protsenti rohkem võrreldes 2021. aastaga. 58 protsenti kindlustuse lepitustest lõppes kokkuleppega. 134 liikluskindlustuse lepitusest lõppes kokkuleppega 75 protsenti. Teiste kindlustusteenuste 159 lõppenud lepitusest saavutati kokkulepe 44 protsendil juhtudest. Keskmine liikluskindlustuse vaidlus käis mullu 5240 euro üle ja teiste kindlustusteenuste keskmine vaidlussumma oli 11 000 eurot.
Inges Kindlustuse juhatuse liikme Lauri Riida sõnul kallines eelmisel aastal ka sõidukite remont. "Keskmine liikluskindlustuse kahju oli 2122 eurot, kallinedes aastaga 163 eurot. Soovitame klientidel täita liiklusõnnetuse digiteade veebis avarii.lkf.ee kohe pärast õnnetust, et vältida hilisemaid vaidlusi avarii asjaolude üle," ütles Riit.
Klientide ja kindlustusandjate vahel tekkinud kindlustusvaidlusi lahendatakse EKSL-i juures tegutsevas kindlustuse lepitusorganis ja Eesti liikluskindlustuse fondi (LKF) juures liikluskindlustuse lepitusorganis, mis on riigi tunnustatud kohtuvälised vaidluste lahendamise kogud. Kui osapooled saavutavad erapooletu lepitaja vahendusel kokkuleppe, siis selle täitmine on kohustuslik. Kui pooled ei nõustu lepitusettepanekuga, siis on neil õigus pöörduda kohtusse. Kindlustusvaidluste lahendamine on kliendi jaoks tasuta.