Eesti Raudteed on vaja toetada, sest lähtuvalt Eesti raudteeseadusest ja Euroopa Liidu direktiivist on riigil kohustus tagada avaliku raudtee majandaja eelarvetasakaal, et säilitada pakutava teenuse kvaliteet, ütles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi raudteetalituse juhataja Indrek Laineveer BNS-ile.
Sellest lähtuvalt on MKM teinud ettepaneku toetada Eesti Raudteed käesoleval aastal 8 miljoni euroga. Vahendid selleks tulevad kahest allikast. Ministeerium plaanib 5 miljonit eurot võtta Rail Balticu projekti tegevuste edasilükkamisest ja 3 miljonit eurot odavnenud teehooldelepingute arvelt.
"Sellise ettepaneku saatis MKM rahandusministeeriumile, jõustumine saab teoks, kui riigikogu otsustab 2017. aasta riigieelarveseadust muuta. Sel viisil saaks riik raudteeinfrastruktuuri-ettevõtja eelarvetasakaalu tagada nende vahendite arvelt, mis mujal jääks kasutamata," rääkis Laineveer.
Riigifirma AS Eesti Raudtee on raudteeinfrastruktuuri-ettevõtja, kes vastutab eelkõige raudteeinfrastruktuuri rajamise, majandamise ja hooldamise eest, sealhulgas liikluskorralduse eest. Ühtlasi täidab Eesti Raudtee raudteeadministratsiooni ülesandeid.
Möödunud aastal veeti Eesti Raudtee infrastruktuuril 12,5 miljonit tonni kaupa. Võrreldes aasta varasemaga veomaht langes 18,7 protsendi võrra. Ettevõtte äritulud vähenesid möödunud aastal 10,6 protsenti 43,3 miljonile eurole ja kahjum süvenes 70,9 protsenti 10,8 miljonile eurole.