05.05.2014 Esmaspäev

Müüjad patustavad enim kauba tagasivõtmisega

Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski-Toomiku sõnul on üks põhilisi ettevõtjapoolseid eksimusi tarbija pretensiooniesitusõiguse piiramine.

Müüjad patustavad enim kauba tagasivõtmisega
Müüjad patustavad enim kauba tagasivõtmisega Foto: PM

"Võib-olla on päris paljud tarbijad tähele pannud, et näiteks kui hooajatoode on alla hinnatud, siis sellisele tootele pretensiooniesitamisõigus ei kehti. Või teatud toodete, näiteks koerariiete puhul, seda ei ole," ütles BNS-ile Turetski-Toomik. "Või on üleüldse pretensiooni esitamise õigus kaks kuud või kuus kuud."

Turetski-Toomiku sõnul ajavad ettevõtjad sageli ka segamini pretensiooni esitamise õiguse ja müügigarantii.

Seadusjärgselt on tarbijal õigus esitada  kauplejale pretensioon kahe aasta jooksul alates ostu tegemisest eeldusel, et tegemist on tootmisveaga. Kaebuse esitamiseks tuleb ostu tõendava dokumendiga pöörduda kaupleja poole hiljemalt kahe kuu jooksul alates puuduse avastamisest.

Puudusega kauba korral on tarbijal õigus nõuda kauplejalt esmalt asja tasuta parandamist või selle asendamist uue kaubaga.

Täna toimus Tallinnas ettevõtjatele suunatud "Suunanäitaja" koolitus. Infopäeva peamiseks teemaks on müügigarantii ja pretensiooni esitamise õigus.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255