"Võib-olla on päris paljud tarbijad tähele pannud, et näiteks kui hooajatoode on alla hinnatud, siis sellisele tootele pretensiooniesitamisõigus ei kehti. Või teatud toodete, näiteks koerariiete puhul, seda ei ole," ütles BNS-ile Turetski-Toomik. "Või on üleüldse pretensiooni esitamise õigus kaks kuud või kuus kuud."
Turetski-Toomiku sõnul ajavad ettevõtjad sageli ka segamini pretensiooni esitamise õiguse ja müügigarantii.
Seadusjärgselt on tarbijal õigus esitada kauplejale pretensioon kahe aasta jooksul alates ostu tegemisest eeldusel, et tegemist on tootmisveaga. Kaebuse esitamiseks tuleb ostu tõendava dokumendiga pöörduda kaupleja poole hiljemalt kahe kuu jooksul alates puuduse avastamisest.
Puudusega kauba korral on tarbijal õigus nõuda kauplejalt esmalt asja tasuta parandamist või selle asendamist uue kaubaga.
Täna toimus Tallinnas ettevõtjatele suunatud "Suunanäitaja" koolitus. Infopäeva peamiseks teemaks on müügigarantii ja pretensiooni esitamise õigus.