Perioodika kandeteenuse osutamise hinnast moodustavad valdava osa kütusekulud, seetõttu on kütusehinna muutus avaldanud mõju teenusehinna baasile, teatas postiettevõte. Kandehinna sisendkulude (näiteks elekter), sealhulgas esmatasandi tööjõu ja muude kulude jätkuv kasv tingib perioodika kandeteenuse hinnamuudatuse kõigis tsoonides, kaaluvahemikes ja ilmumissagedustes.
Lisateenuste hinnad tõusevad järgmiselt: transporditeenus 10 protsenti ja ekspedeerimine samuti 10 protsenti.
Kuna Eesti Posti juhatusel ja Eesti Ajalehtede Liidul on sel nädalal olnud mitmeid konsultatsioone ja veel reedelgi on tulemas kohtumine, siis ei ole ettevõte veel valmis hinnamuutust põhjalikumalt kommenteerima. "Kõigi eelduste kohaselt saame selgitusi jagada järgmisel nädalal," ütles ettevõte BNS-ile.
Liidu tegevdirektor Mart Raudsaar ütles BNS-ile, et ei taha survestada kedagi meedia vahendusel, aga kuni kolmeprotsendiline hinnatõus oleks vastuvõetav. "Tõus mõjutaks eelkõige väiksemaid lehti. Näiteks Põlvamaa Koit ei suutnud maksta isegi liidu liikmemaksu," ütles ta.
Raudsaar lisas, et saab aru Eesti Postist. "Ma ei arvagi, et neil on mingi pahatahtlik soov hindu tõsta. Ettevõtete kulud ju ikka tõusevad, see on loomulik," sõnas ta.
Koidu peatoimetaja Kauno Kõima sõnul on kummastav, et kirjastustel, kaasa arvatud Põlva Koit OÜ-l tõstab Eesti Post hinda 4,5-10 protsenti, otsepostitusel aga langetab 3-13,5 protsenti.
"Minule isiklikult tundub see alatu käitumisena. Juba täna on suur osa reklaami kolinud otsepostitusse, samuti on otsepostituses peaaegu kõik munitsipaalväljaanded. Veidi irooniliselt küsin, kas peaks hakkama Koitugi otsepostitama," ütles ta.
Kõima mainis, et Eesti riik toetab läbi ettevõtte Leedu riiki. Nimelt viib Eesti Post soodushinnaga laiali Maxima reklaame, kus nii esi- kui ka tagaküljel on alkoholireklaam, mis tähendab, et reklaamiseadus ei kehti neile või see on "näpukas".
Kõima sõnul toetab näiteks Rootsi munitsipaalväljaannete kõrval ka sõltumatuid lehti ja toetussüsteem on ka Leedus.
Postimehe peatoimetaja Anvar Samost ütles BNS-ile, et läbirääkimised hinna üle käivad Eesti Postiga ajalehtede liidu tasemel. "Loodan, et tulemuseks saab olema oluliselt väiksem hinnatõus kui 4,58 protsenti," ütles ta.
Eesti Posti äritulud kasvasid tänavu esimesel poolaastal kuus protsenti 26,3 miljoni euroni ja ettevõte sai 0,7 miljonit eurot kasumit.