Andmekaitse inspektsiooni peadirektor Pille Lehis kommenteerib: „Üksikisikud on pandud vastutama enda otsusega andmete jagamise või maksmise vahel ilma, et andmete kogumise eesmärk oleks selge ja läbipaistev.“
Seoses suurtel veebiplatvormidel rakendatavate nn „nõustu või maksa“ mudelitega on Euroopa Andmekaitsenõukogu seisukohal, et enamikul juhtudel ei ole suurtel veebiplatvormidel võimalik kehtiva nõusoleku nõudeid järgida, kui kasutajatele antakse valida vaid kahe alternatiivi vahel, kas nõustuda oma isikuandmete töötlemisega käitumusliku reklaami eesmärgil või maksta tasu teenuse eest.
Euroopa Andmekaitsenõukogu leiab, et ainult tasulise alternatiivi pakkumine teenustele, mis hõlmavad isikuandmete töötlemist käitumusliku reklaami eesmärgil, ei tohiks olla vastutavate töötlejate jaoks vaikimisi eelistatud valik. Alternatiivide väljatöötamisel peaksid suured veebiplatvormid kaaluma üksikisikutele nn samaväärse alternatiivi pakkumist, mis ei too kaasa tasu maksmist. Tasuta alternatiiv peaks olema ilma käitumusliku reklaamita, nt reklaamivormiga, mis hõlmab isikuandmete töötlemist vähem või üldse mitte. See on nõusoleku kehtivuse hindamiseks oluline faktor.
Nõusoleku vabatahtlikkuse hindamisel tuleks arvesse võtta järgmisi kriteeriume: tingimuslikkus, nõusoekust keeldumisest või selle tagasivõtmisest tulenevad kahjulikud tagajärjed andmesubjektile, jõusuhete selge ebavõrdsus andmesubjekti ja andmetöötleja vahel ning andmesubjektile antava informatsiooni detailsus. Näiteks juhib Euroopa Andmekaitsenõukogu tähelepanu sellele, et ükski võetav tasu ei tohi panna üksikisikuid tundma, et nad on sunnitud andma oma nõusoleku. Euroopa Andmekaitsenõukogu märgib, et kahjulike tagajärgede tekkimine andmesubjektile on tõenäoline, kui veebiplatvorm kasutab nõusoleku saamiseks „nõustu või maksa“ mudelit.
Lisaks artikkel 64 (2) otsusele töötab euroopa Euroopa Andmekaitsenõukogu välja laiema suunise nõustu või maksa mudelite kohta ja kaasab sidusrühmi eelseisvatesse aruteludesse.