"Meil on hea meel anda oma panus turismi arendusse. Erinevalt Euroopa Liidust pärit reisijatest on Aasia turistid harjunud kasutama UnionPay kaarte ning loodetavasti laiendab Swedbanki poolt pakutav UnionPay kaartidega maksete võimaldamine oluliselt Hiina turistide arvu, kes Eestis ostelda soovivad," ütles Swedbanki korporatiivpanganduse juht Liisi Himma pressiteate vahendusel.
UnionPay kaardimaksete vastuvõtmine on kõikides Swedbanki makseterminalides automaatselt aktiveeritud, teatas Swedbank.
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) juhatuse liikme Sigrid Harjo sõnul on EAS-i turismiarenduskeskuse peamine eesmärk turismitulu suurendamine ning UnionPay aitab sellele kaasa.
"On teada, et hiinlased eelistavad kasutada neile tuttavaid makselahendusi ning täna saavad nad kasutada AliPay mobiilimakset Tallinki laevadel ja Stockmanni kaubamajas. UnionPay maksevõimaluse tulek on kindlasti üheks tõuketeguriks Hiina turistide kulutuste suurendamiseks, mis teeb samas nende Eesti külastuskogemuse veelgi terviklikumaks," ütles Harjo.
UnionPay on osa maksekaartide süsteemist Aasias ning väljastatud kaartide arvult suurim kaardimakseorganisatsioon maailmas. Üle 7 miljardi maksekaardi on välja antud rohkem kui 49 riigis, neist 100 miljonit väljaspool Aasiat. UnionPay kaartidega saab maksta rohkem kui 170 riigis.
Statistikaameti andmetel ööbis Eesti majutusettevõtetes 2018. aastal 20 400 Hiina turisti, kes veetsid seal 32 500 ööd, mida oli tunamullusega võrreldes 7 protsenti rohkem. Eestit külastas mullu kokku 90 000 Aasia riikide turisti ja nad veetsid siin ligi 153 000 ööd, mida oli tunamullusest 14 protsenti enam.