Panga teatel oli 2021. aastal PIN-koodi unustamine Swedbanki klientide seas levinuim põhjus uue pangakaardi tellimiseks.
Kaardi PIN-koodi on äpist võimalik vaadata piiramatu arv kordi, küll aga tuleb kasutajal iga kord oma isik sobiva autentimisvahendiga – Smart-ID, Mobiil-ID, PIN-kalkulaator – tuvastada. Kaardi PIN-koodi kuvatakse maksimaalselt 30 sekundit.
Kui kliendil ei õnnestu selle aja jooksul koodi meelde jätta, tuleb isikutuvastuse protsess uuesti ette võtta. Seejuures rõhutab pank, et on äärmiselt oluline hoolitseda oma andmete turvalisuse eest ja jälgida, et kuvatav PIN-kood oleks teiste pilkude eest varjatud.
Kaardimaksed on saanud igapäevaelu lahutamatuks osaks ning COVID-19 ajal muutusid kaardimaksed senisest veelgi populaarsemaks ning sularaha kasutatakse üha harvem. Samas näeme, et tihti tellivad inimesed uue kaardi enne senise kaardi aegumist ning selle kõige sagedasem põhjus ei ole mitte kaardi kaotamine, vaid hoopis kaardi PIN-koodi unustamine,
märkis Swedbanki eraisikute kaartide valdkonnajuht Kaari Aasrand.
Ta lisas, et võimalus äpist PIN-koodi vaadata ei vähenda mitte ainult ebamugavaid olukordi, kus inimene ei saa PIN-koodi ununemise tõttu ostu eest tasuda, vaid soodustab ka ressursside säästlikumat kasutust.
Oma PIN-koodi saavad vaadata nii era- kui ka ärikliendid. Praegu on võimalik kaardi PIN-koodi näha vaid Swedbanki äpis, kuid tulevikus on plaanis pakkuda seda võimalust ka internetipangas.
Kui kliendi praegune PIN-kood on liiga keeruline, mistõttu kipub see ununema, saab koodi Swedbanki pangaautomaadis endale sobivaks muuta.
Swedbanki äpis saavad nii era- kui ärikliendid ka oma kontosid ja makseid jälgida, hallata kaarte, sealhulgas neid vajadusel blokeerida, blokeeringuid tühistada, asenduskaarte tellida, viipemakseid aktiveerida ning saada teavitusi tehingute ja muude teenuste kasutamise kohta.