Üldsusele on teada, et novembris toimub must reede, algavad paljud sooduskampaaniad ning valmistutakse jõulukinkide soetamiseks. Seega aktiveerub oluliselt ka e-poodidest ostlemine.
TTJA juhib kauplejate tähelepanu sellele, et tarneaegade lubaduste andmisel peab arvestama ka ostude suurenemisest tuleneva koormusega.
Kauplejal on keelatud kasutada eksitavat kauplemisvõtet ja peibutada tarbijat oste sooritama lubades lühikesi tarne tähtaegu, mida tegelikult täita ei suudeta. Kaupleja peab andma tõest teavet, seega ei ole lubatud luua ebaõiget ettekujutust toote kättesaadavusest. Amet palub kauplejatel veenduda, et e-poes märgitud tarne tähtajad vastaksid tegelikkusele ja pakutav kaup oleks tõepoolest saadaval. Tarbija peab saama lähtuda kauba juurde märgitud tarneajast, tüüptingimustega ei saa seda pikendada.
Selleks, et kontrollida, kas lubatud tarne tähtajad vastavad tegelikkusele, sooritas TTJA käesoleva aasta 14. novembril kontrolloste 28 e-poest, kus lubati lühikesi tarnetähtaegu valdavalt alates ühest päevast kuni nädalani. 28 e-poest tarnis kauba tähtaegselt 26 e-poodi.
Saadetised, mis hilinesid, lubati tarnida 1-3 tööpäeva jooksul, aga tegelikkuses saabus üks pakk 2 päeva pärast lubatud tähtaega ja teine pakk saabus 14 päeva pärast lubatud tähtaega.
Saadetiste hilinemise põhjuseks toodi pakiautomaatide ülekoormatus. Kuigi TTJA-sse on tarbijad pöördunud tarnete hilinemise tõttu, siis on ametil rõõm tõdeda, et kontrollprojekti tulemusel tuvastati kohaletoimetamise viibimisi vaid väga vähestel juhtudel.
Lisaks korrektsetele tarneaegadele on kauplejal vaja järgida veel mitmeid nõudeid, mille tarbeks on TTJA koostanud ühelehelise e-kaupleja meelespea. Meelespeas on välja toodud olulised nõuded, millest kaupleja peab oma tegevuses lähtuma. Meelespea on kättesaadav siit.