Valitsus ei toetanud töötajate ühistranspordikulude maksusoodustust
Kehtiva korra järgi ei loeta erisoodustuseks kulutusi töötajate transpordiks elu- ja töökoha vahel, kui ühistransporti kasutades ei ole võimalik seda teekonda läbida mõistliku aja- või rahakuluga või kui puudega töötajal ei ole võimalik kasutada ühistransporti või ühistranspordi kasutamine põhjustab liikumis- ja töövõime olulist langust, teatas valitsuse kommunikatsioonibüroo.
Samuti ei loeta erisoodustuseks tööandja ettevõtlusega seotud kulutusi töölepingu alusel töötava töötaja transpordiks elu- ja töökoha vahel, kui töötaja elukoht asub vähemalt 50 kilomeetri kaugusel töökohast või kui tööandja korraldab transporti sõidukiga, millel on vähemalt kaheksa istekohta.
Muudatuse tulemusena võib tuleva aasta eelarvesse jääda laekumata 7 miljonit eurot, seisab rahandusministeeriumi hinnangus. Samas toetab valitsus põhimõtteliselt eesmärki lasta tööandjatel senisest suuremas mahus hüvitada töötajate ühistranspordi kasutamist.
Lisaks märkis rahandusministeerium, et Eestis on seni lähtutud põhimõttest, et tööl käimise kulud katab töötaja ise ja kui selles osas muudatusi teha, tekiks küsimus ka autoga tööl käijate osas.
Ühistranspordi pileti hinna hüvitamisel võiks ministeeriumi hinnangul kaaluda rahalise piiri seadmist, mida ületavate kulude hüvitamist tööandja poolt ei maksustata erisoodustusena. Sel juhul oleksid kaetud juhtumid, mil tööl käimisega seotud kulud tõepoolest tööl käimist mõjutada võivad.
Riigikogu maaelukomisjon algatas käesoleva aasta juuni alguses eelnõu, mis võimaldaks tööandjal katta erisoodustusmaksuvabalt töötajate ühistranspordiga töölkäimisel tekkivad kulud. Erand ei kehtiks taksoveo kohta.