24.11.2015 Teisipäev

E-Autokoolitus OÜ peab tasuma 5000-eurose rahatrahvi

E-Autokoolitus OÜ peab tasuma 5000 euro suuruse rahatrahvi, mille tarbijakaitseamet määras ettevõttele hulgaliselt noori tarbijaid eksitanud ebaausa kauplemisvõtte kasutamise ja eksitava reklaami eest.

Autokool pakkus tarbijatele võimalust võtta tasulisi õppetunde või vahetada autokooli, mille peale tarbijad pöördusid tarbijakaebuste komisjoni
Autokool pakkus tarbijatele võimalust võtta tasulisi õppetunde või vahetada autokooli, mille peale tarbijad pöördusid tarbijakaebuste komisjoni Foto: PM

Ettevõte esitas tarbijakaitseameti määratud rahatrahvi peale kaebuse kohtusse ning vaidlus jõudis riigikohtusse, see jättis aga e-Autokoolitus OÜ kaitsja kassatsiooni menetlusse võtmata. Seega jõustus 4. novembril Harju maakohtu tehtud otsus, millega jäeti täies ulatuses rahuldamata e-Autokoolitus OÜ kaebus tarbijakaitseameti väärteoasjas tehtud otsuse osas.

Tänavu kevadel pöördus tarbijakaitseametisse hulk tarbijaid, kes olid sõlminud autokooliga vautšerikeskkonnas Chilli avaldatud pakkumise alusel B-kategooria sõidukijuhi kursuse lepingud. Lepingu kohaselt pidi teooriakursus olema 60% soodustusega ning tasuta lubati piiramatul arvul sõidutunde, täpselt nii palju kui kursuse läbijal tarvis.

Alates 24. veebruarist saatis autokool sellise vautšeri ostnud tarbijatele teavituse, et jätab ära kõik tasuta lubatud sõidutunnid alates 1. märtsist. Tarbijatele pakuti võimalust võtta tasulisi õppetunde või vahetada autokooli. Tarbijad pöördusid vaidluse lahendamiseks tarbijakaebuste komisjoni, paraku ei täitnud ettevõtja komisjoni otsuseid ega tagastanud tarbijatele koolituse eest tasutud raha.

Tarbijakaitseamet alustas e-Autokoolituse suhtes väärteomenetluse ja leidis, et ettevõte on esitanud tarbijatele eksitavat teavet, mis seisnes hinna-eelise osas valeteabe andmises ning seeläbi tarbijate ostukäitumise võimalikus moonutamises.

Asja menetlemisel pidas amet silmas ka sihtgrupi tundlikkust. Antud teenuse sihtgrupp on valdavalt nooremapoolsed ja äsja iseseisvalt ellu astunud inimesed, keda võib pidada kaitsetuteks tarbijateks ning kelle suhtes ametid peavad rakendama vastavaid meetmeid.

„See juhtum on klassikaline näide keelatud kauplemisvõtte kasutamisest. Tarbijale luuakse temale eluliselt olulise teenuse müügipakkumine – reklaami teel tekitatakse illusioon soodsusest,“ selgitas tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste. Klassikaliselt on selliste juhtumite puhul reklaam avalik, sageli massiivne ja mõjutab paljude inimeste ostukäitumist. „Mõju on seda suurem, mida ahvatlevam on pakkumine. Arvestada tuleb ka kiiret sotsiaalmeedia kui infoleviku kordistaja mõju,“ lisas Sooniste.

Tarbijakaitseamet on tänavu suvel kandnud ettevõtte musta nimekirja, sest too ei täida oma kohustusi tarbijate ees ega täida tarbijakaebuste  komisjoni otsuseid.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255