Kohtuotsus on praeguseks jõustunud ja väljamaksed tarbijatele tehtud. Väljamakseid tehti 20 000 euro suurusest tagatisest 54 tarbijale proportsionaalselt, arvestades esialgset reisitasu.
Tarbijakaitseameti peadirektori Andres Sooniste sõnul on kohtuotsus ameti kui turismiseaduse üle järelevalve tegija jaoks mitmes mõttes märgilise tähtsusega. „Amet tunneb heameelt selle üle, et tarbijate majandushuvide kaitseks turismiseadusega seatud tagatise süsteem on vettpidav ka piiriüleste teenuste pakkujate puhul,“ kommenteeris ta.
„Teisalt annab jõustunud kohtuotsus täiendavat usku, et reisijatel on siiski valitud reisikorraldaja maksejõuetuse korral võimalik oma täielikku rahalist ja emotsionaalset kaotust vältida. Nimetatud asjaolu peaks andma ka reisifirmadele täiendava impulsi oma tegevuse kvaliteedi tõstmiseks,“ lausus Sooniste.
Kohus leidis oma otsuses muu hulgas, et IJSC Baltikumsil puudus õigus tagatislepingust taganemiseks ning ka õigus esitada ameti nõudele sisulisi vastuväiteid. Kohus märkis, et turismiseaduse alusel garantiilepingu sõlmimisel ei saa kindlustusandja jätta oma kohustusi täitmata tulenevalt sellest, et reisiettevõtja makseraskused ei ole tema hinnangul piisavalt tõendatud.
Balt Travel Agency teavitas tarbijakaitseametit oma maksejõuetusest 2012. aasta suvel ning esitas ametile taotluse rahuldada tarbijate nõuded sõlmitud tagatislepingute kaudu. Balt Travel Agencyl oli seatud 14 000 euro suurune tagatis Salva Kindlustuse AS-is ja 20 000 euro suurune tagatis IJSC Baltikumsis.
Erinevalt Salva Kindlustusest, kes tegi väljamaksed ameti esimesel nõudmisel, keeldus IJSC Baltikums tagatislepingust tulenevat kohustust tunnistamast ja seda täitmast. Tarbijakaitseamet oli sunnitud tarbijate majandushuvide tagamiseks pöörduma kohtusse kindlustuslepingu olemasolu tuvastamise ja kindlustuslepingust tuleneva kohustuse täitmise nõudes.