Turunduskommunikatsiooni agentuuride liidu arvamuse kohaselt loovad kavandatavad piirangud ebavõrdseid tingimusi, need on raskesti kontrollitavad ega lahenda tegelikkuses kiirlaenudega seoduvaid sotsiaalseid probleeme ühiskonnas.
"Ettevõtjatele tuleks luua võrdsed tingimused ning kõik eraiskutele laenuteenuseid pakkuvad isikud allutada ühtsele finantsinspektsiooni järelevalvele. Kiirlaenureklaami keelamine ei lahenda kiirlaenudega seonduvaid probleeme. Toetame Eestis tegutsevaid pankasid ühendav pangaliidu poolt väljaöeldud seisukohta – kiirlaenuprobleemide lahendamise fookuses ei saa olla reklaamipiirangud vaid laenutaotlejate maksevõime sisuline hindamine ning krediidiandjate tegevusloastamine ja järelevalve," seisab liidu teates.
Eesti turundusagentuurid on selgelt vastu praktikale, kus piiratakse ühe või teise reklaamiliigi kasutamist ilma sisulise põhjenduseta ning tegemist on nende hinnangul ebaproportsionaalse ning ebaefektiivse meetmega, mille rakendamine ei too kaasa soovitud tulemusi, küll aga tekitab rohkesti ebaõiglust ja segadust. "Usume, et valitsus suudab kiirlaenude probleemiga tegeleda ka sisuliselt ning mitte toetada seaduseelnõud, mille eesmärgiks on vaid kosmeetilised parandused," seisab pressiteates.
Augusti lõpus esitas ministeerium valitsusele reklaamiseaduse muutmise eelnõu, millega keelatakse eraisikutele suunatud laenuteenuste turunduslikud reklaamlaused ning reklaamimine internetis, raadios ja televisioonis.