“Tööpakkumised saavad aktiivselt vaatamisi, kuid mis on muutunud, on inimeste valmisolek ja julgus kandideerida. Näeme viimase kahe kuu jooksul tugevamat langust terves Baltikumis ja teeme hetkel tööd ennekõike tööandjatega, et aidata neil selgemalt neile sobivat sihtrühma kõnetada," kommenteeris praegust tööturu olukorda CV-Online turundus- ja teenindusjuht, Maris Viires.
Värbajate sõnul tuleb kandidaate oluliselt enam veenda ja neid rohkema infoga varustada nii tööpakkuja kui ka positsiooni enda kohta. Kevadel läbi viidud küsitlus eraisikute hulgas näitas, et peamiseks motivaatoriks töökohta vahetada on parem palk 41 protsendiga, motivatsiooni puudumine ja tööstress 37 protsendiga, ebasobiv juhtimisstiil 27 protsendiga, liiga suur töökoormus 24 protsendiga ja ettevõtte ebastabiilne majanduslik olukord 21 protsendiga.
Selleks, et värbamine oleks edukas, tuleks tööandjatel kindlasti täna oluliselt rohkem end avada, sest inimesed on ettevaatlikud. Hirmu parim ravi on teadmine ehk soovitame tööandjatel mõelda ja välja kommunikeerida, kuidas nemad nende tõuketeguritega oma organisatsioonis tööd on teinud,
jagas omapoolseid soovitusi 20-aastase värbamiskogemusega värbaja Kaire Kleesment.
Aprillis otsiti CV.ee tööportaali kaudu ülekaalukalt kõige enam juriste ja projektijuhte, kuid oluliselt rohkem ka it-arendajaid, klienditeenindajaid ja kokkasid, ehituse objektijuhte ja müügiesindajaid. Kandideerijate arvu järgi olid aprillis kõige populaarsemad ametid sekretär-registraator, online klienditeenindaja, e-poe tellimuste komplekteerija, kliendisuhete juht, büroojuht-personalispetsialist, ärikliendi nõustaja, müügijuht, e-kaubanduse spetsialist, personaliassistent ja raamatupidaja.
“Sageli näeme, et populaarsemad on need ametikohad, kus ettevõtte bränd on tuntud ja inimestele ka vajalik. Kandidaatide arvu mõjutavad kindlasti ka ettevõtte üldine turunduslik tegevus, kuid üha enam sisemised tööandjabrändingu tegemised. Näeme, et edukad on sageli need ettevõtted, kes aktiivselt ka oma meeskonnaga töökuulutuse levikule kaasa aitavad, sotsiaalmeedias oma organisatsiooni ja kolleege hea sõnaga toetavad," jagas omapoolseid mõtteid ka CV-Online äriturunduse spetsialist Karla Oder.