Tööinspektsiooni töösuhete osakonna transpordi järelevalve talituse juhataja Jüri Milov selgitab, et eelteate saatmise peamine eesmärk on anda ettevõtetele võimalus kontrollimise ajal nõutud andmete kordaseadmiseks ja valmispanekuks, mis lihtsustab järelevalvemenetluse kulgu. Samuti märgib ta, et senine praktika näitab kahjuks, et veoettevõtjad ei ole oma seadusest tulenevatest kohustustest teadlikud ning neile tuleb üllatusena, kui tööinspektor nõuab kronoloogiliselt järjestatud sõidumeeriku salvestuslehtede esitamist või juhikaardilt ja sõidukist alla laetud digitaalseid originaalandmeid.
Kontrollimise ajal peavad tööinspektorile olema ettevõtte juriidilisel ehk Äriregistris näidatud aadressil kättesaadavad järgmised andmed:
- kontrollile eelneva 12 kuu sõidukijuhtide tööaja nõuete täitmist tõendavad dokumendid, salvestuslehed/digitaalse sõidumeeriku korral juhtide ja sõidukite andmed (originaalfailid);
- tööaja korralduse dokumendid (tööajaarvestuse tabelid, tööajakavad ja –graafikud);
- töö tegemise aluseks olevad lepingud (tööleping, töövõtuleping, käsundusleping vms võlaõiguslik kokkulepe).
Tööinspektsioon teostab riiklikku järelevalvet korrakaitseseaduse, haldusmenetluse seaduse, töötervishoiu, liiklusseaduse § 139 lg 1, töötervishoiu ja tööohutuse seaduse § 25 ning töölepingu seaduse § 115 alusel ettenähtud korras. Sõidukijuhtide töö-, sõidu- ja puhkeaja kontrollimisel on peamine rõhk liiklusseaduse nõuete täitmisel ettevõttes.