SEB värske uuring näitab, et noorte peamiseks kulutamise valdkonnaks on toit ja majapidamine, seda märkis 66 protsenti vastanuist. Seejuures kulutab 11 protsenti noortest enim raha laenudele, 9 protsenti riietele ning ülejäänud meelelahutusele või haridusega seotud kulutustele, teatas pank.
Uuringu tulemuste kohaselt esineb suur erinevus naiste ja meeste vahel. Kui naistel kulub rohkem raha nii esimese kodu ostmisele kui ka riietele ja aksessuaaridele, siis mehed seevastu kulutavad rohkem raha meelelahutusele.
Üle 60 protsendi Eesti noortest teenib täna ühel või teisel moel lisa ning see lubab tagada üsna adekvaatset elutaset, mis peegeldub ka uuringu tulemustes,
ütles SEB erakliendi segmendi müügijuht Merit Kalm pressiteates.
44 protsendi noorte jaoks on sel aastal kõige olulisemaks sissetulekuallikaks regulaarne sissetulek. Sellele järgnes 29 protsendiga vanemate rahaline toetus. Lisaks toodi oluliste sissetulekuallikatena välja erinevad hüvitised, pensionid, emapalk ja hobid.
Kahe sissetulekuallika olemasolul on endiselt levinuim vanemate toetuse ja regulaarse sissetuleku kombinatsioon.
SEB noorte klientide uuring viidi läbi 2020. aasta mais ning see hõlmas 458 inimest.