Kampaania toimub 14 Euroopa Liidu liikmesriigis: Kreekas, Hispaanias, Küprosel, Portugalis, Bulgaarias, Lätis, Itaalias, Poolas, Tšehhis, Leedus, Ungaris, Sloveenias, Slovakkias ja Eestis.
Kampaania keskendub viiele õigusele, mida tarbijad peaksid teadma: õigus defektse kauba tasuta parandamisele või asendamisele; õigus tagastada internetist ostetud kaup 14 päeva jooksul; õigus õiglasele ostu-müügi lepingule; õigus ausale reklaamile; õigus tasuta Euroopa tarbijakeskuste abile juhul, kui tekib probleeme välismaise kauplejaga.
Alanud kampaania raames jagatakse teavet ka ettevõtjatele, et nad teaksid tarbijate õigusi ning saaksid vältida kaebusi ning hoida oma klientide usaldust.
„Euroopa Liidus on tarbijate õigused kaupu ja teenuseid soetades – nii otse kui ka elektroonselt – uue tarbijakaitse direktiiviga senisest paremini kaitstud. Kampaania põhjuseks on uuringutulemused, mis näitavad, et vaid 12 protsenti Euroopa Liidu tarbijatest on teadlikud oma peamistest tarbijaõigustest. Teadmatus oma õigustest takistab enda eest seismast. Headest seadustest üksi on vähe kasu, kui inimesed ei oska neid oma hüvanguks kasutada,“ ütles Euroopa Komisjoni tarbijate ja soolise võrdõiguslikkuse volinik Věra Jourová.
Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste sõnul on pidev tehnoloogia areng muutnud järjest enam tarbimist, privaatsust ja sellesse suhtumist. „Peaaegu igat inimese liigutust püütakse talletada ja väärtuslikeks andmeteks tõlgendada. Info ülekülluse ajastul on eriti oluline, et tarbijad õpiksid oma õigusi tundma võimalikult noorelt ning oskaksid end kaitsta võimalike ohtude eest,” lisas Sooniste.
Euroopa Komisjoni tarbijaõiguste teavituskampaania toimus esmakordselt eelmise aasta suvel, mil jõustus uus tarbijakaitse direktiiv. Sellega on tarbijate õigused kogu Euroopa Liidus veelgi paremini kaitstud, mis on eriti tähtis internetist kaupu soetades.