17.11.2017 Reede

Ericsson Eesti juhi hinnangul säilitab konkurentsivõime väärtusahela digitaliseerimine

Ericsson Eesti juhi Seth Lackmani sõnul peavad ettevõtted oma väärtusahela digitaliseerima, sest vastasel juhul jäädakse konkurentsivõimes maha.

"PricewaterhouseCoopersi hinnangul teenivad digitaalsed tooted ja teenused igal aastal 110 miljardit eurot rohkem raha. Viie aasta pärast on 80 protsenti ettevõtetest digitaliseerinud enda väärtusahela, kui me seda ei tee, siis me jääme teistest maha," ütles Lackman tööstusmessil Instrutec.

"Aastast 2000 on 52 protsenti Fortune 500 ettevõtteid kadunud digitaliseerimise pärast, sest nad pole suutnud hoida konkurentsivõimet. Kui me sellega kaasa ei lähe, siis konkurendid teevad seda niikuinii," ütles Lackman.

"Sakslased usuvad väga, et tehnoloogia aitab nende konkurentsivõimet muuta, miks Eestis ei peaks nii olema?" küsis Lackman ja lisas, et Saksamaal kasutavad ettevõtted 3 protsenti käibest digitaliseerimise peale. Kokku moodustab see 40 miljardi eurose turu, millest Eesti IKT ettevõtted võiksid kasu saada.

Lackmani sõnul on tarbijaelektroonika viimane trend see, et infotehnoloogia teeb kõik targemaks – targad majad, asjade internet, sensorid ja muu. "Eesti tootlikkus on madalam kui mujal Euroopas, kui me vaatame üldiseid näitajaid, siis avalikus sektoris on Eesti esimene, kuid ettevõtete seas üsna madalal, allpool Euroopa Liidu keskmist. Suurim kitsaskoht puudutab erasektorit, nii vaadatakse Eestit väljaspoolt," tõdes ta. Töötleva tööstuse lisandväärtus on Eestis 25 protsenti, IKT sektoris vaid 6-7 protsenti.

"Ericsson mõtleb pidevalt digitaliseerimise peale, need on suured investeeringud tegelikult. Peame mõtlema, mida meile pähe määritakse," ütles Lackman. Tema sõnul pole mõtet digitaalseid lahendusi kasutada, kui kliendile sellest kasu pole. "Ärge tehke selle pärast, et jumalast lahe värk on. Fookus peab olema inimestele, infotehnoloogia on vaid abivahend."

"Kliente ei tohi unustada. Tellitava partii suurused järjest vähenevad, erinevate toodete arv järjest suureneb, kliendid ootavad lühemaid tarnetähtaegu. Ericssoni raames on see igapäevane töö, sest klientide surve hindu alandada ei vähene, aga nende ootusi on vaja täita. Digitaliseerimisega on igal pool midagi teha, isegi energeetikasektoris. See tähendab näiteks ennetavat hooldust, elektrikvaliteeti. IKT-ga saab täiendavaid tulusid ja alandada kulusid. Ericssonis puudutab see eelkõige uute tulude, toodete, teenuste pakkumist, kuidas luua lisandväärtust," rääkis Lackman, kelle sõnul suurendab digitaalsete lahenduste kasutusele võtmine tootlikkust järgmise viie aasta jooksul 18 protsenti.

Ericsson Eesti AS on Ericssoni kontserni 1996. aastal asutatud tütarettevõte, mille põhitegevusalad on Ericssoni toodete ja teenuste müük Eestis ning telekommunikatsiooniseadmete tootmine Tallinna tehases. Ettevõtte käive kasvas mullu 1,4 protsenti 1,21 miljardi euroni ja 2015. aasta 1,5 miljoni eurosest kahjumist jõudis ettevõte 7,4 miljoni euroga kasumisse.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255